درخواست جهانبخش از هواداران تیم ملی

کدخبر: ۲۱۳۳۲۰
مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در فصل آینده به تیمی می‌روم که به پیشرفت و هدفم کمک کند.
درخواست جهانبخش از هواداران تیم ملی

علیرضا جهانبخش، ملی‌پوش فوتبال کشورمان درباره اینکه با عملکرد خوب او و رضا قوچان‌نژاد در لیگ هلند آیا شناخت مردم این کشور از ایران بیشتر شده است، گفت: قطعاً با حضور من و رضا قوچان‌نژاد نگاه‌ها به ایران در هلند بیشتر شده است. مخصوصاً صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی روسیه به‌عنوان دومین تیم جهان بازتاب بسیار گسترده و مثبتی داشت. متأسفانه سال گذشته، هلند سال فوتبالی خوبی را پشت سر نگذاشت و از صعود به جام جهانی بازماند. همین موضوع هم باعث شد تا مردم این کشور روی بازیکنانی که تیم‌های‌شان به جام جهانی صعود کرده است، تمرکز بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: من و قوچان‌نژاد سعی کرده‌ایم نمایندگان خوبی برای فوتبال ایران در هلند باشیم. مردم این کشور دوست دارند در مورد فرهنگ و تمدن ایران بیشتر بدانند. قوچان‌نژاد سال گذشته موفق شد مقام دوم آقای گلی لیگ هلند را به دست بیاورد و من هم امسال این افتخار را کسب کردم. اینها همه باعث شده شناخت مردم هلند از ایران بیشتر شود و به دنبال شناخت در حوزه‌های دیگر باشند.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه او دومین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد و مردم از او انتظار زیادی دارند، تصریح کرد: این موضوع طبیعی است. همیشه مردم از تیم ملی انتظارات زیادی داشته‌اند. برای من هم این دومین جام جهانی است. اولین حضورم افتخار بزرگی برای من بود، اما الان با تجربه بیشتری در این مسابقات حاضر خواهم شد و دوست دارم از این تجربه استفاده کنم. قطعاً در هر مسابقه سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. نه تنها برای من بلکه برای همه بازیکنان تیم ملی پوشیدن پیراهن ایران عرق خاصی به آنها می‌دهد و همه تلاش می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند.

جهانبخش درباره اینکه مدیربرنامه‌هایش اعلام کرده بود به هیچ عنوان این بازیکن به تیم‌های خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس نخواهد رفت، گفت: بله، صددرصد این موضوع درست است. من از ابتدا که به فوتبال هلند رفتم دوست داشتم پله به پله بالا بروم و خدا را شکر تاکنون به هدفی که داشته‌ام، رسیده‌ام. اکنون هم هدف من رفتن به لیگ بالاتر است. می‌خواهم مسیر رو به جلوی خودم را ادامه بدهم. هدف من فوتبال خاورمیانه نیست. سعی می‌کنم رو به جلو حرکت کنم و به جایی بروم که به فوتبالم کمک کند.

وی در واکنش به این پرسش که فکر می‌کند در کدامیک از لیگ‌های اروپایی موفق باشد، تصریح کرد: یکسری پیشنهادها به باشگاه و مدیربرنامه‌های من رسید که می‌شد راحت به آنها پاسخ منفی داد. کشورهایی مانند چین، آمریکا و لیگ‌هایی در خاورمیانه بودند که بیشتر پول در آنها مهم است و ما هم راحت به آنها پاسخ منفی خود را اعلام کردیم. به جز این هنوز صحبت خاصی انجام نداده‌ام و نمی‌توانم از لیگ خاصی اسم ببرم. دوست دارم کمی زمان سپری شود و بعد تصمیم‌گیری کنم. همان‌طور که گفتم هنوز نه صحبت خاصی با باشگاه کرده‌ام و نه با مدیربرنامه‌هایم. قطعاً می‌خواهم اکنون استراحت کنم و بعد تصمیم نهایی را بگیرم.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه دوست دارد کدام لیگ اروپایی را تجربه کند عنوان کرد: قطعاً من از گذشته علاقه و هدفی داشتم، اما اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم لیگ انگلیس، بوندس‌لیگا و لالیگا بسیار جذاب است، ولی من نمی‌توانم یک قدم بزرگی بردارم که به حسم نزدیک نباشد. مطمئناً اگر باشگاه آینده من سبکش به من نزدیک باشد می‌توانم عملکرد بهتری در آن داشته باشم.

جهانبخش درباره مقایسه لیگ هلند و لیگ ایران و اینکه به نظرش کدامیک از لیگ‌ها هواداران پرشورتری دارد، گفت: تفاوت‌های بزرگی بین این دو لیگ وجود دارد که بعضی از اینها خیلی مثبت نیستند. این تفاوت اهمیتی است که در اروپا به هواداران می‌دهند. قطعاً مردم باعث جذابیت در فوتبال می‌شوند. در اروپا ابتدای هر فصل تمام بلیت‌های بازی‌های خانگی فروخته می‌شوند و هواداران با شور و حال خوبی به سمت ورزشگاه‌ها می‌روند، چون امکانات خوب در اختیار آنها قرار می‌گیرد و هواداران می‌دانند با آغوش باز از آنها پذیرایی می‌شود. متأسفانه این چیزی است که در ایران کم داریم، اما اگر بخواهید از لحاظ عشق و علاقه مقایسه کنید قطعاً مردم ایران علاقه خاصی به فوتبال دارند. من گاهی اوقات در هلند در مورد دربی تهران یا اصفهان و یا حتی گیلان که خود من در آن بازی کرده‌ام، صحبت کرده‌ام که هواداران از چندین کیلومتر دورتر به ورزشگاه می‌آیند تا بازی تیم مورد علاقه خود را از نزدیک ببینند. امیدوارم این شور و علاقه در کنار امکانات و اهمیت دادن به هواداران در ایران باشد، مخصوصاً اکنون که نزدیک جام جهانی هستیم. قطعاً شور و علاقه هواداران در ایران بیشتر است، اما از لحاظ امکانات وضعیت بدتری داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در کشور هلند رضا قوچان‌نژاد را هم می‌بیند یا خیر، گفت: شهری که قوچان‌نژاد در آن حضور دارد، کمی از ما دور است، اما هر چند هفته یک بار در مسابقات و یا در جاهای دیگر او را می‌بینم.

آقای گل لیگ هلند درباره حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی فوتبال تصریح کرد: همان‌طور که گفتم نقش مردم و هواداران در موفقیت ما در جام جهانی بسیار می‌تواند مؤثر باشد. انگیزه و انرژی مثبتی که از سوی مردم به بازیکنان تیم ملی انتقال داده می‌شود همیشه تأثیرگذار است. من به نمایندگی از بازیکنان از مردم می‌خواهم که از تیم ملی حمایت کنند. گروه ما در جام جهانی بسیار جذاب است، اما این را هم باید در نظر گرفت که در سخت‌ترین گروه قرار داریم. از مردم می‌خواهم که مثبت فکر کرده و حمایت کنند. همان‌طور که در جام جهانی برزیل ما در گروه سختی قرار داشتیم، اما بازی‌های خوبی انجام دادیم. ما این انتظار را داریم که مردم از تیم‌مان حمایت کنند. ما تیمی یکدل و بازیکنانی صمیمی داریم و همه در کنار هم یک خانواده بزرگ را تشکیل داده‌ایم تا برتری ایران را در آسیا نشان دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید