آمریکا: تحریم‌ها تا زمان توافق جدید با ایران ادامه می‌یابند

کدخبر: ۲۱۳۷۵۳
وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه تأکید کرد واشنگتن تحریم‌ها علیه ایران را تا زمان حصول یک توافق جدید با این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا که برای شرکت در مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، به فلسطین اشغالی سفر کرده روز دوشنبه درباره تحریم‌‌ها علیه ایران اظهارنظر کرد.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، منوچین گفته آمریکا تا زمان برقراری یک توافق جامع با ایران اعمال تحریم علیه ایران را در اولویت قرار خواهد داد.

او با بیان اینکه تحریم‌ها «تهدید تو خالی» نیستند، گفت: «آنها واقعی هستند و ما تا زمانی که ایران توافقی جامع را امضا کند که مانع دستیابی‌اش به سلاح هسته‌ای شود، آنها را ادامه خواهیم داد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه، 18 اردیبهشت‌ماه کشورش را از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج کرد و گفت که تحریم‌های تعلیق‌شده پس از اجرایی شدن این توافق هسته‌ای علیه ایران احیا خواهند شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای بعد از سخنرانی ترامپ اعلام کرد تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده علیه بخش‌های مختلف اقتصادی ایران پس از طی دوره‌های اجرایی 90 و 180 روزه اجرایی خواهند شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید