سندرز: خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه وحشتناک است

کدخبر: ۲۱۳۹۵۵
نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا از رژیم صهیونیستی بابت قساوت‌ علیه فلسطینیان در نزدیکی مرز غزه-اسرائیل شدیدا انتقاد کرده و از عوامل منطقه‌ای و بین‌المللی خواسته است تا به این بحران انسانی و خشونت‌ها در غزه پایان دهند.
سندرز: خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه وحشتناک است

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، دست‌کم ۵۲ معترض فلسطینی در جریان اعتراضات روز دوشنبه کشته شده و صدها تن دیگر زخمی شدند. این اعتراضات در روز انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس رخ داد.

برنی سندرز، سناتور سرشناس آمریکایی در پیامی توئیتری نوشت: ایالات متحده باید نقشی قاطع ایفا کند تا اسرائیل، رهبری فلسطین، مصر و جامعه بین‌المللی را کنار هم جمع کند تا به بحران انسانی غزه رسیدگی شود و این موجب روزافزون خشونت متوقف شود.

سندرز به عنوان تنها قانونگذار آمریکایی که تاکنون علیه خشونت رژیم صهیونیستی لب به سخن گشوده است، کشتار ده‌ها فلسطینی به دست این رژیم را "تلفات وحشتناک" توصیف کرد.

او گفت: بیش از ۵۰ تن امروز در غزه کشته و ۲۰۰۰ تن زخمی شدند و این جدای از آن ۴۱ کشته و بیش از ۹۰۰۰ زخمی هفته‌های گذشته است. این تلفات وحشتناک است. اسرائیل نمی‌تواند به معترضان غیر مسلح آن هم به بهانه "خشونت حماس" شلیک کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دسامبر گذشته زمانی که به صورت یکجانبه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و متعهد شد تا سفارتخانه کشورش را به قدس منتقل می‌کند، جنجال به راه انداخت. انتقال این سفارتخانه با هفتادمین سالروز تشکیل این رژیم اشغالگر موسوم به سالروز نکبت تشکیل شد. هزاران فلسطینی از اوایل روز دوشنبه در مرز شرقی غزه گردهم آمدند تا در اعتراضات با هدف محکوم کردن سالگرد نکبت و انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس اعتراض کنند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید