رکورد خیره کننده کره جنوبی در ارائه اینترنت پر سرعت

کدخبر: ۲۱۴۰۶۳
​در فهرست کشورهایی که سریع ترین اینترنت دنیا را در اختیار دارند، کره جنوبی صدر نشین است و حالا خبر رسیده که ارتباط اینترنتی این کشور حتی از قبل نیز سریع تر شده است.
رکورد خیره کننده کره جنوبی در ارائه اینترنت پر سرعت

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، SK Broadband که از جمله ارائه دهندگان مطرح اینترنت در این کشور به شمار می رود اعلام کرده که از این پس سرویس اینترنت خود را با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه در اختیار کاربرانش می گذارد. این شرکت همچنین در نظر دارد که در نیمه دوم امسال سرعت های ۵ و ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را نیز ارائه نماید.

با این حساب کره جنوبی که پیشتر از سوی برخی، کشور اشباع شده از شبکه های بسیار سریع خوانده شده بود یک سر و گردن بالاتر از دیگر کشورهای دنیا قرار می گیرد و عملا رقیبی برای آن پیدا نمی شود.

سرعت اینترنت پهن باند در کره جنوبی تا نیمه دوم امسال به رقم ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می رسد

محض اطلاع شما باید بگوییم که متوسط سرعت اینترنت در آمریکا سال قبل برابر با ۱۸.۷ مگابیت بر ثانیه بود. اعلام این خبر دو ماه بعد از آن صورت می گیرد که مقامات کره جنوبی از عقد قرارداد با دو کنسرسیوم برای آغاز پروژه هایی خبر دادند که هدفشان ارائه اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است.

این کشور همچنین در نظر دارد که تا ماه مارس آینده شبکه 5G را به صورت تجاری در بیاورد هرچند که اپراتور آمریکایی AT&T ابراز امیدواری کرده که تا پایان سال جاری میلادی این سرویس را در ده ها بازار جهانی خود ارائه نماید. چندی پیش در خبرها خواندید که یک شرکت قطری نیز مدعی راه اندازی نخستین شبکه 5G تجاری دنیا شد.

اما شرکت SK Broadband برای ارائه سرویس تازه خود از تکنولوژی شبکه نوری نافعال گیگابیت (موسوم به GPON) کمک گرفت که امکان ارائه اینترنتی با سرعت ۵۲.۵ گیگابیت بر ثانیه را با یک کابل فراهم می کند و میتواند تا ۱۲۸ مشترک را میزبانی کند.

در صورت اتصال دستگاه های مختلف به این شبکه (شامل موبایل ها، تبلت ها و اسپیکرهای هوش مصنوعی) هر گجت می تواند به اینترنتی با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه دسترسی پیدا کند هرچند سرعت متوسط در اختیار کاربران به طور معمول از رقم ۸۳۳ مگابیت بر ثانیه فراتر نخواهد رفت.

پوشش این شبکه اینترنتی تازه در کره جنوبی هنوز به نصف حد مورد انتظار نرسیده با این حال SK Broadband امیدوار است که تا سال ۲۰۲۰ با سرمایه گذاری ۹۳۳ میلیون دلاری روی این پروژه محدوده تحت پوشش خود را از ۴۰ به ۸۰ درصد برساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید