نیروی امنیتی اوکراین به دو رسانه روسی حمله کردند

کدخبر: ۲۱۴۱۸۸
نیروهای آژانس امنیت کشور اوکراین به دو رسانه دولتی روسیه در کی‌یف حمله کرده و یک خبرنگار را به اتهام خیانت دستگیر کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آسوشتیدپرس نوشت، این اقدام از سوی نیروهای امنیت کشور اوکراین باعث انتقادهای گسترده شده است.

نیروهای امنیتی اوکراین به دفاتر خبرگزاری ریا و شبکه تلویزیون راشاتودی یورش بردند. این بخشی از تحقیقات از رسانه‌های روسی است که کی‌یف می‌گوید به عنوان ابزاری در جنگ هیبریدی علیه اوکراین مورد استفاده قرار می گیرند.

آژانس امنیت کشور اوکراین اعلام کرد، کریل ویشینسکی، مدیر دفتر ریا در اوکراین به اتهام خیانت بازداشت شده؛ جرمی که در صورت اثبات، 15 سال حبس به همراه دارد.

روابط میان مسکو و کی‌یف از زمان الحاق شبه جزیره کریمه در سال 2014 به روسیه به سردی گراییده است.

دولت اوکراین مدت هاست که رسانه های روسیه را به دامن زدن به آتش جنگ در شرق اوکراین متهم می کند؛ نبردی که تاکنون بیش از 10 هزار کشته برجای گذاشته است.

مسکو اقدام روز سه شنبه آژانس امنیت داخلی اوکراین را به شدت مورد تقبیح قرار داد و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این اقدام کی‌یف، حمله ای غیرقابل قبول به آزادی بیان است و از غرب خواست تا آن را بدون یک معیار دوگانه محکوم کند.

هارلم دسیر، نماینده آزادی رسانه ای در سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز نگرانی شدید خود را بابت این اقدام ابراز کرد و گفت: اقدام علیه پروپاگاندا جزئی از معیارهای بین الملل است و نباید به فعالیت های رسانه ای خدشه ای وارد شود.

وی ادامه داد: سازمان امنیت و همکاری اروپا کشورهایی را در خود دارد که به تسهیل در روند فعالیت خبرنگاران متعهد هستند.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که دولت واشنگتن نگرانی خود را بابت پروپاگاندای روسیه ابراز می کند اما به ایت مساله اشاره دارد که اوکراین هم باید از قوانین تبعیت کند که شامل قوانین حقوق بشری است.

این حمله چند ساعت پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به جنوب این کشور رفته و در مراسم گشایش پلی عظیم که کریمه را به روسیه متصل می کند، شرکت کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید