نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام شد

کدخبر: ۲۱۴۳۴۵
اقتصادنیوز : خبرگزاری الفرات عراق لحظاتی پیش نتایج نهایی انتخابات عراق را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، بر اساس گزارش الفرات،فهرست سائرون(وابسه به مقتدی صدر) 54 کرسی،فهرست النصر( وابسته به حیدر العبادی) 52 کرسی،فهرست الفتح(وابسته به هادی العامری ) 49 کرسی،فهرست القانون(به ریاست نوری المالکی) 25 کرسی وفهرست الحکمة (به‌ریاست عمار حکیم) 22 کرسی را به دست آورده اند . 

زلمی خلیل زاد سفیر سابق آمریکا در عراق، نارضایتی خود را از نتایج انتخابات پارلمانی عراق ابراز کرد و گفت: انتظار داشتم «حیدر العبادی» نخست وزیر تعداد بیشتری کرسی پارلمان را کسب کند.

خلیل زاد در گفت وگو با سایت ان.بی.آر که خبرگزاری المعلومه عراق نیز امروز -چهارشنبه- آن را منتشر کرد، گفت: از نتایج انتخابات پارلمانی عراق شگفت زده ام و انتظار داشتم العبادی که رهبری عراقی ها در جنگ علیه داعش را بر عهده داشت، نتایج بهتری به دست آورد.

وی با بیان اینکه «از رویکردهای جدید مقتدی صدر رهبر جنبش صدر خوشحال است»، افزود: مقتدا صدر مخالف روند سیاسی بود و برخی اوقات به نیروی نظامی متوسل می شد و ما با او مبارزه کردیم.

وی گفت: درست است که صدر تعدادی از سربازان ما را کشت، اما ما نیز تعداد زیادی از پیروانش را کشتیم و اگر دخالت آیت الله سیستانی (مرجع عالی عراق) نبود، او را بهقتل می رساندیم.

سفیر پیشین امریکا در عراق افزود: او (صدر) الان می گوید که تغییر کرده و در مسیر تحول به سمت یک رهبر سیاسی قرار دارد و اگر چنین اتفاقی بیافتد، مثبت خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید