همه احتمالات یک‎چهارم نهایی آسیا

کدخبر: ۲۱۴۴۷۵
با صعود پرسپولیس و استقلال به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، حالا دو تیم ایرانی و دو تیم قطری باید برای رسیدن به نیمه‌نهایی با هم بجنگند. از قطر هم السد و الدحیل به این مرحله رسیده‌اند.
همه احتمالات یک‎چهارم نهایی آسیا

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از همشهری ورزشی، با توجه به سیستم این مسابقات، تا بازی فینال امکان رویارویی تیم‌های شرق و غرب آسیا با هم وجود ندارد. به این ترتیب در یک‌چهارم نهایی حتما 4تیم غربی به هم برخورد خواهند کرد. قرعه‌کشی روز دوم خرداد (چهارشنبه بعد) برگزار می‌شود و هر قرعه‌ای که برای تیم‌های ایرانی در بیاید، سرشار از جذابیت خواهد بود.

اگر سرخابی‌ها به هم بخورند

این قرعه‌ای است که خیلی‌ها در ایران انتظارش را می‌کشند. داربی آسیایی، یکی از گونه‌هایی است که تا به حال در تقابل‌های پرسپولیس و استقلال نداشته‌ایم. تصور دو بار رویارویی سرخابی‌ها در فاصله یک هفته با قضاوت داوران خارجی و با آرایش 90 به 10 روی سکوها، واقعا استثنایی است. داربی تهران به‌خاطر حساسیت‌هایی که دارد بیش از هر مسابقه دیگری در دنیا مساوی شده. از مجموع 86داربی برگزار شده تا کنون، 39بازی به تساوی انجامیده و این یعنی 45درصد شهرآوردهای پایتخت برنده نداشته! این‌بار اما اگر این دو تیم در آسیا به هم بخورند، تقابل‌شان حتما باید یک برنده داشته باشد. بنابراین راهی برای مصالحه و بازی بزن زیرش و فرار از بحران با کسب تساوی آبکی وجود ندارد.

اگر سرخابی‌ها به الدحیل بخورند

این بدترین قرعه ممکن است. قهرمان قطر تیم بسیار قدرتمندی است که ظرف 7روز، 8گل به العین امارات زده! الدحیل تا اینجای فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هر 8بازی‌اش را برده و رکورد صددرصدی به‌جا گذاشته است. طبعا هیچ‌کدام از 3تیم پرسپولیس، استقلال و السد دل‌شان نمی‌خواهد در این مرحله به الدحیل بخورند. این قرعه به‌خصوص برای پرسپولیس بدتر است، چون ساختار دفاعی سرخپوشان برابر تیم‌های تهاجمی مشکل دارد و بیرانوند هم از پتانسیل زیادی برای گلباران شدن مقابل چنین رقبایی برخوردار است! به علاوه بازی احتمالی با پرسپولیس برای الدحیل جنبه انتقامی هم خواهد داشت؛ چرا که آنها فصل گذشته با اسم لخویا در یک‌هشتم نهایی به پرسپولیس خوردند و در مجموع دو بازی رفت و برگشت یک بر صفر باختند. ستاره آن دو بازی هم محسن ربیع‌خواه بود که در غیاب کامیابی‌نیای مصدوم، در مرکز زمین عالی عمل کرد و نام‌تائه‌هی، بازیکن همه‌کاره لخویا را از کار انداخت. در تقابل احتمالی دو تیم در فصل جاری اما ربیع‌خواهی در کار نیست؛ آیا فکر می‌کردید یک روز نگران نبودن ربیع‌خواه باشید؟!

اگر سرخابی‌ها به السد بخورند

به احتمال زیاد عمده هواداران پرسپولیس و استقلال دل‌شان می‌خواهد در این مرحله به السد بخورند. بیچاره ژاوی فکرش را هم نمی‌کرد که یک روز به «قرعه محبوب» دو تیم ایرانی تبدیل شود، اما الان شرایط این‌طور ایجاب می‌کند. هم پرسپولیس و هم استقلال سابقه پیروزی برابر السد در ورزشگاه آزادی را دارند، هرچند که السد در زمین خودش تیم متفاوتی است. اگر السد به پرسپولیس خورد، بیشتر از هر چیزی باید نگران تقابل دوباره ژاوی و شجاع خلیل‌زاده جوگیر باشیم. در ضمن یک نفر هم باید پورعلی‌گنجی را بگیرد! احتمالا سرخابی‌ها دوست دارند خودشان به السد بخورند و حریف سنتی را به مسلخ الدحیل بفرستند. در این صورت خودشان به نیمه‌نهایی می‌رسند و در بازی دیگر هم هر نتیجه‌ای به‌دست بیاید، به نوعی برای آنها خوشایند خواهد بود؛ یا الدوحیل قدرتمند حذف می‌شود یا حریف دیرینه‌شان ادب می‌شود!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید