رامپ به تیم مولر طعنه زد

کدخبر: ۲۱۴۴۹۳
اقتصادنیوز : 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا تحقیقات 'رابرت مولر' بازرس پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 ایالات متحده را به تمسخر گرفت و به طعنه، یک ساله شدن آن را تبریک گفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،وی در حساب توئیتری خود نوشت: آمریکا تبریک. وارد دومین سال بزرگترین مچگیری در تاریخ آمریکا شدیم و هنوز خبری از تبانی و خرابکاری نیست. 

ترامپ افزود: تنها تبانی توسط دموکرات هایی انجام شد که با وجود صرف هزینه های زیاد نتوانستند در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در توئیت دیگری این احتمال را مطرح کرد که شاید یک جاسوس اف.بی.آی در ستاد انتخاباتی وی بوده است. 

مولر تیمی متشکل از هفده وکیل را برای انجام تحقیقات در زمینه بررسی احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 تشکیل داده است. یکی از محورهای اصلی تحقیقات وی احتمال تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه برای ناکام کردن هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات است.

تیم ترامپ تبانی با روس ها را رد کرده است.

طبق آخرین آمارهایی که منتشر شده، دولت فدرال از ماه می تا سپتامبر 2017 حدود هفت میلیون دلار برای انجام تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هزینه کرده است.

تیم مولر دامنه تحقیقات خود را گسترش داده و درباره پرداخت میلیون ها دلار کمک مالی افرادی از روسیه، عربستان سعودی، امارات و قطر به کمیته تحلیف ریاست جمهوری ترامپ ، از چند شاهد تحقیقاتی به عمل آورده است.

تحقیقات مولر تاکنون به طرح اتهام یا اعلام جرم علیه چهار نفر از نزدیکان سابق از جمله مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق و پال مانافورت از مدیران ستاد انتخاباتی ترامپ منجر شده است.

کمیته مسئول تحقیقات روسیه همچنین اتهاماتی را علیه 13 نفر از اتباع روسیه به دلیل تلاش های احتمالی شان برای دخالت در انتخابات سال 2016 آمریکا مطرح کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید