لیست تحریمی های حزب الله طولانی تر شد

کدخبر: ۲۱۴۴۹۴
اقتصادنیوز : وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه شب شماری دیگر از افراد و موسسات مرتبط با حزب الله لبنان را تحریم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، وزارت خزانه داری آمریکا 'علی عبدالله صفی الدین' نماینده حزب الله لبنان در ایران و 'محمد ابراهیم بزی' سرمایه دار لبنانی را تحریم کرده است.

براساس این گزارش، پنج موسسه و نهاد دیگر نیز در لیست تحریمی وزارت خزانه داری امریکا قرار گرفته است.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، 'علی خلیل حسین' مشاور سیاسی دبیرکل؛ سید ابراهیم امین رئیس شورای سیاسی، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل، 'یازبک محمد' رئیس شورای قضایی و سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب را در فهرست تحریم های ثانویه به موجب مقررات مالی تحریم های مالی حزب الله قرار داده بود.

حزب الله لبنان در سال 1985 میلادی و زمانی که رژیم صهیونیستی به علت مقاومت مردم لبنان از شهر صیدا عقب نشینی کرد، در یک گردهمایی رسمی در 16 فوریه 1985 که به مناسبت اولین سالگرد شهادت شیخ راغب حرب در حسینیه شیاح بیروت برگزار شد، با صدور یک نامه سرگشاده و تبیین اهداف و راهبردهای خود، برای اولین بار اعلام موجودیت کرد. 

از زمان اعلام موجودیت تا سال 1989 حزب الله درگیر جنگ با رژیم صهیونیستی شد اما در سال 1989 با ایجاد آرامشی نسبی حزب الله ساختاری جدید برای اداره خود ترسیم کرد. 

در سال بعد، سیدعباس موسوی دبیرکل دوم حزب الله شد که در سال 1992 اتومبیل وی با بالگرد صهیونیستی مورد اصابت موشک قرار گرفت و دبیرکل به همراه همسر و فرزندش به شهادت رسیدند. 

پس از شهادت او، سیدحسن نصرالله به سمت دبیرکلی حزب الله لبنان رسید.

دشمنی دولت آمریکا با جبهه مقاومت در تعهد این کشور به حمایت مطلق از رژیم صهیونیستی قرار دارد که در دوره دونالد ترامپ به اوج خود رسیده است با این حال این گروه توانست در انتخابات 7 ماه مه، 68 کرسی پارلمان را از آن خود کند که نشان دهنده حوزه نفوذ و جایگاه این حزب در میان مردم لبنان دارد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید