نماینده شیراز: سخنانم را تحریف کردند

کدخبر: ۲۱۴۶۲۴
اقتصادنیوز: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان من درباره کازرون در رسانه‌های خارجی به گونه ای دیگر بیان شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ مسعود رضایی، نماینده شیراز در مجلس گفت: بر این باور هستم که باید دستگاه های اجرایی از جمله استانداری فارس و همچنین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی راهکاری برای برون رفت از وضعیت کنونی در کازرون بیابند، راهکاری که نیازها و خواسته های مردم منطقه را نیز تامین کند. 

عضو مجمع نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت نیاز، این مجمع نیز آمادگی دارد در این زمینه نقش آفرینی داشته باشد. 

رضایی در ادامه به سوء استفاده رسانه های خارجی از سخنان او درباره حوادث کازرون اشاره کرد و افزود: صبح روز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه و در زمانی که در جلسه ای حضور داشتم، خانم خبرنگاری تماس گرفت و گفت جریان کازرون چیست؟؛ در پاسخ به او گفتم در جلسه ای هستم و در حال حاضر این مساله را شنیده ام و اطلاعات چندانی در این زمینه ندارم. 

وی ادامه داد: این خانم گفت به عنوان نماینده مجلس نباید اطلاع داشته باشید که در پاسخ به وی گفتم کازرون فاصله زیادی با شیراز دارد و من نماینده این شهرستان نیستم و نماینده شیراز هستم و اطلاع چندانی ندارم. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: این خانم از من سوال کرد برنامه ای برای حل مشکلات کازرون ندارید که من خطاب به او گفتم این بستگی به تشکیلاتی دارد که فردی جایگاه حقوقی داشته باشد که تاکنون ماموریتی در این زمینه به ما داده نشده است. 

رضایی افزود: همچنین گفتم شهرستان کازرون نماینده مستقلی در مجلس دارد که تاکنون درخواستی از ما نداشته است و بیش از این مطالب نگفتم اما این سخنان من در رسانه های خارجی به گونه ای دیگر بیان شد. 

وی در ادامه به شرایط جغرافیایی کازرون اشاره کرد و یادآور شد: کازرون یک شهر با سابقه تاریخی زیادی است و اطراف آن روستاهایی بودند که به مرور رشد و جایگاه شهری پیدا کردند. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بخش قائمیه با توجه به جمعیت بیش از 30 هزار نفر تقاضا دارند که مستقل و به یک شهرستان تبدیل شوند تا این منطقه توسعه بیشتری داشته باشد. 

وی افزود: با این وجود، نارضایتی های مختلفی در کازرون وجود دارد و ممکن است افرادی هم این ها را تحریک کنند که با اطمینان نمی توانم در مورد آن سخن بگویم. 

موضوع تفکیک 2 بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان از کازرون و ایجاد شهرستان جدیدی با نام کوه چنار از آبان 96 مطرح شد و از آن زمان تاکنون اعتراض هایی با مراجعه به فرمانداری و حضور در میدان شهدای کازرون شده است. تجمع معترضان در کازرون روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (26 و 27 اردیبهشت ماه جاری) به برخورد فیزیکی با ماموران نیروی انتظامی منجر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید