نفوذ هکرهای سوری به کاخ سفید

کدخبر: ۲۱۴۶۳۳
اقتصادنیوز: 2 هکر سوری به عنوان بخشی از ارتش الکترونیکی سوریه، متهم به هدف قرار دادن آژانس های خبری و سازمان های غیر دولتی آمریکا شده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ 2 شهروند سوری از سوی هیئت منصفه به سبب اقدامات خرابکارانه در قالب های خبری و  هدف قرار دادن اعتبارنامه های ورود و رفع یا حذف اخبار مربوط به بشار اسد ؛ رهبر سوریه محکوم شده اند.

درواقع این 2 نفر متهم هستند که یک مبارزه سایبری را برای حذف هر نوع خبر منفی در مورد رهبر خود به راه انداخته اند.

این دو شهروند که «احمد عمر آقا» و «فیراد دارار» نام دارند  به اتهام توطئه و سرقت هویت نیز متهم شده اند. دادگاه آن ها را به عنوان بخشی از "ارتش الکترونیک سوریه"، متهم شناخته است. گروهی از هکرهای کامپیوتری که ، با ارسال ایمیلهای هدفمند به قربانیان خود در تلاش برای جمع آوری نام کاربری و کلمه عبورآنان هستند. این پرونده در یک دادگاه فدرال واقع در ویرجینیا ثبت شده است.

بعضی از تلاش های هکرها موفقیت آمیز بوده و هکرها محتواهای مرتبط با یک وبلاگ روزنامه نگاران رویترز را هک کرده و از این طریق  یک کارمند کاخ سفید را فریب دادند تا یک نام کاربری و رمز عبور برای حساب ایمیل شخصی ارسال کنند؛ هکرها پس از آن سعی کردند اعتبار بیشتری را از حسابهای وابسته به کاخ سفید به دست آورند.

با توجه به بسته شدن  سفارت سوریه در ایالات متحده از سال 2014  هیچ یک از 2 متهم وکیل ندارند.روش های مهاجمان مظنون نشان می دهد که استفاده های روزافزون از سیستم های هک اعتبار برای ورود به سیستم های مهم و حیاتی نگران کننده است.

 این محکومیت می گوید زمانی که این هکرها به یک حساب ایمیل مرتبط با  آژانس پناهندگی سازمان ملل متحد دسترسی داشتند، از آن برای ارسال ایمیل های فیشینگ به کارکنان در رادیوی ملی استفاده کردند. در نتیجه،  نام کاربری و کلمه عبور بیش از 40 نفر از کارمندان NPR را بدست آوردند.این گروه اهداف دیگری شامل واشنگتن پست، سی ان ان و ... را نیز داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید