بیل گیتس: سطح اطلاعات ترامپ بسیار ابتدایی است

پرسش عجیب ترامپ از بیل گیتس

کدخبر: ۲۱۴۶۳۷
اقتصادنیوز: بنیانگذار مایکروسافت از میزان سطح سواد رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده ابراز ناامیدی کرد. بیل گیتس در این باره گفت با توجه به این که سطح اطلاعات ترامپ بسیار ابتدایی است، بارها مجبور شده در هنگام صحبت با او مفاهیم ساده را چندین بار توضیح دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی نت، بنیانگذار مایکروسافت  می گوید او مجبور شده برای رئیس جمهور ایالات متحده توضیح دهد که دو بیماری « HIV » و «HPV» چه تفاوت هایی دارند. گیتس تا کنون جلساتی را با دونالد ترامپ برگزار کرده که به نظر می رسد هیچ یک از این جلسات آنچنان که انتظار می رفت موثر و پربازده نبوده اند. بیل گیتس مدتی پیش اعلام کرد  که رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ تلاش کرده تا او را به عنوان مشاور علمی کاخ سفید استخدام کند. اما کلیپ جدیدی از گیتس در مورد دو جلسه اولش با ترامپ که توسط «MSNBC» گرفته شده، نشان می دهد که چرا این نوآور تکنولوژی این نقش را کنار گذاشت.

در بخشی از این کلیپ می بینیم که درست زمانی که بیل گیتس در جمع اعضای بنیاد خیریه خود و همسرش در خصوص ایدز سخن می گوید ، ترامپ می پرسد مگر بین HIV و HPV تفاوتی وجود دارد؟!

گیتس می گوید: این سوال او به من نشان داد او عملا هیچ اطلاعاتی در مورد این 2 بیماری ندارد، این در حالی است که به ندرت فردی این 2 بیماری را با یکدیگر مشابه تلقی می کند. بنابراین من مجبور شدم برای او توضیح دهیم این ها با یکدیگر متفاوتند.

HIV یا ویروس نقص ایمنی بدن موسوم به ایدز به سیستم دفاعی بدن حمله می کند، در حالی که  HPV یک عفونت است که می تواند در برخی موارد حاد باعث سرطان دهانه رحم شود. بنیاد بیل و ملیندا گیتس مقدار زیادی از پول های خود را صرف  درمان و پیشگیری از ایدز می کنند.  از جمله 100 میلیون دلار در سال 2002 و 140 میلیون دلار در سال 2016.

اما بی اطلاعی‌های ترامپ تنها در این یک مورد باعث آزار گیتس نشد . در ماه مارس 2017 نیز ترامپ با یک سوال عجیب دیگر گیتس را غافلگیر کرد .

گیتس در این خصوص گفت : «در هر دو جلسه من با ترامپ، او از من پرسید آیا واکسن ها مضر نیستند؟!، چرا که او در نظر داشت کمیسیونی را برای بررسی واکنش های بدخیم واکسن ها مورد بررسی قرار دهد.اما من گفتم، نه، این یک اشتباه است و نظریه‌ای منسوخ شده به حساب می آید لطفا این کار را نکن! »

حدود 2 ماه پیش و در آخرین دیدار گیتس با ترامپ او  به موسس مایکروسافت سمت مشاور علمی کاخ سفید را ارائه کرد.اما گیتس این پیشنهاد را رد کرد و گفت: «این استفاده خوبی از زمان من نیست.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید