وزیر کشور فرانسه اعلام کرد:

خنثی سازی یک حمله تروریستی در فرانسه

کدخبر: ۲۱۴۶۵۸
اقتصادنیوز؛ پلیس فرانسه یک حمله تروریستی را که قرار بوده با استفاده از سم رایسین یا بمب صورت بگیرد را خنثی کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ وزیر کشور فرانسه اعلام کرد، پلیس این کشور یک حمله تروریستی را که قرار بوده با استفاده از سم "رایسین" یا بمب صورت بگیرد، خنثی و در این ارتباط دو برادر را دستگیر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ژرار کلومب، وزیر کشور فرانسه امروز جمعه در مصاحبه با کانال تلویزیونی BFM اظهار کرد: مقام‌های فرانسه ابتدا در شبکه‌های اجتماعی رد یک سری فعالیت‌های افراط‌گرایانه را دنبال کردند و سپس دو برادر جوان را شناسایی کردند که می‌خواستند با استفاده از سم رایسین یا بمب، دست به حمله تروریستی بزنند.

وی گفت، این برادران اصالت مصری داشتند اما اشاره‌ای به ملیت آنها یا جزئیات بیشتر درباره زمان و مکان دستگیری آنها نکرد. او گفت که این دو نفر آموزش‌هایی درباره استفاده از سم رایسین برای حمله تروریستی دیده بودند. سم رایسین یکی از کشنده‌ترین سم‌های جهان است که سمیت آن هزار برابر از سیانور بیشتر است و مقدار ناچیزی از آن می‌تواند یک انسان بالغ را از طریق استشمام به کام مرگ بکشاند.

اطلاعات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده است. این خبر چند روز بعد از آن منتشر می‌شود که یک افراطگرا وابسته به داعش با چاقو پنج نفر را در مرکز پاریس مضروب کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید