اپل بدنبال دریافت غرامت 1 میلیاردی از سامسونگ

کدخبر: ۲۱۴۶۶۶
چند روز پیش در اخبار خواندیم پرونده شکایت اپل از سامسونگ به خاطر نقض حقوق پتنت هایش وارد فاز تجدیدنظر شده است. در این پرونده، ساکنین کوپرتینو می گویند که سامسونگ به نقض حقوق 5 پتنت پرداخته که 3 عدد از آنها به طراحی دیوایس های هوشمند ارتباط دارند.
اپل بدنبال دریافت غرامت 1 میلیاردی از سامسونگ

 در حال حاضر سامسونگ گناهکار شناخته شده و دادگاه تجدید نظر نیز برای تعیین میزان غرامت پرداختی برگزار می شود. سامسونگ امیدوار به پرداخت رقم اندکی است، اما اپل نظر دیگری دارد.

سامسونگ در تلاش است تا با استناد بر قوانین جدید دادگاه عالی آمریکا مبنی بر اینکه غرامت پتنت های مرتبط با طراحی باید براساس ارزش قطعات به کار گرفته شده -به جای بخشی از سود کلی دستگاه- تعیین شوند، غرامت خود را کاهش دهد. به تبع همین موضوع، سامسونگ از هیات منصفه می خواهد تا غرامت را به 28 میلیون دلار محدود کنند؛ اما اپل به دنبال غرامتی 1 میلیارد دلاری است.

گفته می شود با فروش موبایل هایی که سه پتنت طراحی اپل را نقض کرده اند، سامسونگ درآمدی 3.3 میلیارد دلاری و سودی 1 میلیارد دلاری کسب کرده است. اپل هم با درنظرگیری همین آمار رقم 1 میلیارد دلار را طلب می کند. اما کمپانی کره ای از سوی دیگر عقیده دارد که غرامت باید براساس قطعات دستگاه تعیین شود و نه براساس سود کامل دستگاه های فروخته شده.

در نهایت گفتنی است که این پرونده از سال 2012 میلادی در جریان بوده و در همان سال، هیئت منصفه به سامسونگ دستور داد که 1.05 میلیارد دلار غرامت بپردازد. بعد از مجموعه ای کشمکش های قانونی، سامسونگ بالاخره 548 میلیون دلار غرامت به اپل پرداخت کرد که 399 میلیون دلار از آن در دادگاه تجدید نظر 2018 مورد بازنگری قرار گرفتند. این پرونده پیش از آنکه برای تجدید نظر به دادگاه های محلی بازگردد، تا دادگاه عالی آمریکا نیز پیش رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید