تحلیل کیهان از حوادث کازرون:پلیس در فضایی آرام چند نفر را بازداشت کرد؛ ضدانقلاب سو استفاده کرد ودرگیری آغاز شد!

کدخبر: ۲۱۴۷۲۱
اقتصادنیوز: در پی درگیری‌های چهارشنبه شب گذشته در شهرستان کازرون یک نفر کشته و 6 نفر زخمی شدند. دعوت به تجمع و آشوب در کازرون درحالی صورت گرفت که پیش از این معاون‌اول رئیس‌جمهور و استاندار فارس از منتفی شدن طرح موسوم به انتزاع کازرون خبر داده بودند.

 به گزارش اقتصادنیوز کیهان در گزارش امروز خود تلاش کرده است، به ادعای خود پشت پرده این حوادث را آشکار کند. این روزنامه نوشت:« شامگاه چهارشنبه با فراخوان مشکوک عده‌ای در تلگرام، جمعیتی اندک تجمع کرده و با سر دادن شعارهای انحرافی و به آتش کشیدن یکی از مقرهای پلیس کازرون، برای نخستین‌بار اعتراضات این شهرستان را به خشونت کشیدند. این درحالی است که پس از سفر دوهفته پیش استاندار فارس به کازرون و قول قطعی مبنی بر تحقق مطالبات مردم، هیچ اعتراضی دیگر در این شهرستان صورت نگرفته بود و اساساً تجمع شامگاه گذشته این افراد مشکوک است.

کیهان در ادامه تلاش کرد که این حوادث را به انتخاب ورودحسین رضازاده نماینده فعلی کازرون به مجلس منتسب کند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اظهارات امام جمعه یکی از مناطق که از 7 اردیبهشت دیگر از تجمعات این شهر حمایت نکرده است نوشت:« هیچ اتفاق جدیدی در طی این 20 روز رقم نخورده و مسئله کازرون خاتمه‌یافته تلقی می‌شد.در پی این فراخوان که علت و منشاء آن هنوز مشخص نیست، عده‌ای اندک جمع شده و شعارهای تندی سر دادند. پلیس که همواره در مقابل تجمعات مردم کازرون با سعه‌صدر رفتار کرده و آنقدر برخورد مناسبی داشت که مردم در تمام اعتراضات قبلی با سر دادن شعارهایی از نیروهای امنیتی و انتظامی تشکر می‌کردند، به ناچار تصمیم گرفت تعدادی از معترضان را در فضایی آرام بازداشت کرده تا بتواند سرنخ ماجرا را کشف کند. اما به محض دستگیری این افراد، پیام‌های تحریک‌آمیزی با ادبیاتی همچون «فرزندان غیور دیار سلمان فارسی را تنها نگذارید» و... به‌صورت گسترده در میان مردم کازرون توزیع شد.جالب آنکه برخلاف تجمعات قبل که در میادین اصلی شهر برگزار می‌شد، در فراخوان این تجمع از مردم خواسته شد در مقابل مقرّ پلیس حضور یابند و باز هم برخلاف تمام تجمعاتِ قبل که علیرغم حضور چندین‌هزار نفری مردم، کوچکترین درگیری رخ نمی‌داد، این‌بار شعارهای رادیکالی سر داده شد که هیچ ربطی به موضوع انتزاع شهرستان نداشت و اعتراضات این تعداد اندک، به‌سرعت روی خشونت به خود گرفت؛ تا آنجا که با فاصله کوتاهی از آغاز تجمع، حتی ساختمان اطلاعات امنیت پلیس کازرون به آتش کشیده شد. پلیس که همچون تمام نیروهای امنیتی جهان وظیفه برقراری نظم، تامین امنیت و برخورد با اغتشاش‌گران را برعهده‌دارد، ناچار به درگیری شد تا حداقل از مسلح شدن اغتشاش‌گران جلوگیری کند.در این بین یک نفر کشته و 6 نفر هم زخمی شدند؛ اما فضای رسانه‌ای آن‌سوی آب‌ها با پروپاگاندای رسانه‌ای، هشتگ «کازرون در خون» را تِرَند کرده و به دروغ گفتند ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند. رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع نیز در اقدامی فوری توئیت کرد و با هشتگ کازرون در خون نوشت: «قلب من برای شما هم‌میهنان دلاورم در کازرون می‌تپد. یقین دارم که ایستادگی‌ و دلیری‌تان به بار خواهد نشست و ایران‌مان به زودی، آزادی و دموکراسی را به آغوش خواهد کشید.»

ماجرا وقتی مشکوک‌تر می‌شود که سازمان منافقین هم از این حوادث حمایت کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید