«تلگرام گیت»؛ گاف جدید روزنامه قالیباف در مچ‌گیری از دولت

کدخبر: ۲۱۴۷۸۰
روزنامه صبح نو در مطلبی در شماره امروز خود، مدعی توافق محرمانه دولت با پاول دوروف شد.

روزنامه «صبح نو» نزدیک به محمدباقر قالیباف در گزارشی که در شماره امروز خود منتشر کرده مدعی حضور محرمانه پاول دورف، مدیر تلگرام در سال 94 در تهران شده است.

روزنامه نزدیک به شهردار سابق تهران، جزئیاتی از توافق محرمانه دولت با پاول دوروف منتشر کرده است و مدعی شده این توافق به صورت محرمانه با او صورت گرفته است.

اما نکته جالب ماجرا این است که جزئیات توافق ادعایی صبح نو، دقیقا همان مواردی است که عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در دادستانی کل کشور به عنوان ۵ شرط ادامه فعالیت تلگرام در ایران در فروردین ماه اعلام کرده بود.

خرم آبادی پنج شرط دریافت مجوز فعالیت از مراجع ذی‌صلاح قانونی (وزارت ارتباطات)،  ذخیره و پردازش داده‌های مربوط به کاربران ایرانی در داخل کشور،  جلوگیری از دسترسی به داده‌ها از سوی بیگانگان به‌نحوی‌که به هیچ وجه داده را در اختیار بیگانگان قرار ندهد و از دسترسی به داده‌ها جلوگیری کند، رعایت قواعد و ضوابط قانونی مربوط به حفاظت و صیانت از حریم خصوصی کاربران و معرفی و حضور نماینده رسمی و تام‌الاختیار جهت اداره امور خود و پاسخ به استعلامات مراجع قضایی در داخل کشور را برای ادامه کار تلگرام در ایران اعلام کرده بود.

اما حالا روزنامه نزدیک به قالیباف با اندکی تغییر در این شروط،‌ آنها را به عنوان توافق محرمانه دولت با تلگرام و با عنوان «تلگرام گیت» منتشر کرده است. تنها موردی که در توافق ادعایی صبح نو آمده و در شروط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیست، این است که ادعا شده که دولت از تلگرام تضمین خواسته تا منافع اقتصادی حاصل از ایران را با دولت تقسیم کند که این مورد هم از قضا خواسته هوشمندانه‌ای است.

حالا باید دید روزنامه‌ نزدیک به محمدباقر قالیباف از انتشار این گزارش با عنوان «تلگرام گیت» و طرح ادعای توافق محرمانه دولت با تلگرام چه قصد و نیتی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید