احتمال سقوط شهر «اجرستان» افغانستان/ کشته شدن 36 پلیس

کدخبر: ۲۱۴۷۸۸
پس از کشته شدن ۳۶ پلیس در شهرستان «اجرستان» ولایت غزنی، مقامات محلی اعلام کردند که اگر نیروهای کمکی اعزام نشوند بزودی این شهرستان سقوط خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله این گروه به شهرستان «اجرستان» ولایت «غزنی» 36 نیروی امنیتی افغان کشته و چندین پاسگاه نیروهای دولتی نیز تصرف شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که 18 نیروی پلیس در در مرکز این شهرستان، 11 نفر در منطقه «ازرکیان» و 5 نیروی پلیس نیز در منطقه «سپین غوندی» کشته شدند.

طالبان شمار زخمی‌ها نیروهای امنیتی افغان را بالا دانست اما آمار دقیقی در این باره منتشر نکرد و شمار زخمی‌های این گروه را نیز 3 زخمی اعلام کرد.

این در حالی است که «حمدالله حسیب‌زی» فرماندار اجرستان نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن تایید این حمله از احتمال سقوط این شهرستان نیز ابراز نگرانی کرد.

وی اظهار داشت که نیروهای امنیتی توسط طالبان محاصره شده‌اند و درگیری‌ها نیز به کشته شدن دستکم 14 نظامی افغان و زخمی شدن بیش از 10 تن منجر شده است.

حسیب‌زی ادامه داد که در صورت عدم اعزام فوری نیروهای کمکی خطر سقوط این شهرستان وجود دارد.

حمله طالبان به این شهرستان در حالی صورت گرفته است که دو روز گذشته نیز حمله گروهی طالبان به شهرستان‌های «جغتو»، «زنخان» و «گیرو» ولایت غزنی نیز بیش از 20 نظامی افغان کشته شدند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید