فرار دو شهروند کره‌ شمالی به کره جنوبی

کدخبر: ۲۱۴۸۰۸
یک منبع آگاه دولت سئول از گریختن دو شهروند کره شمالی به کره جنوبی در ساعات اولیه امروز شنبه خبر داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رویترز نوشت، خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع آگاه دولت کره جنوبی اعلام کرد: دو شهروند کره شمالی اوایل امروز شنبه به کره جنوبی گریخته اند و در دریای زرد پیدا شدند.

این خبرگزاری کره ای افزود: ارتش کره جنوبی این دو نفر را در قایقی در نزدیکی مرز دریایی دو کره پیدا کرده است که یکی از آنها یک افسر ارتش بوده است. آنها تمایل خود را برای ورود به خاک کره جنوبی و فرار از کره شمالی اعلام کرده اند.

وزارت اتحاد کره جنوبی هنوز درباره این اتفاق توضیحی نداده است. این حادثه در شرایطی رخ داده است که کره شمالی حاضر به قبول فهرست خبرنگاران کره جنوبی که قرار بود در مراسم تعطیلی سایت آزمایش هسته ای کره شمالی حاضر باشند، نشده است. این مساله ابهامات تازه ای را درباره پایبندی کره شمالی به تعهدات خود برای کاهش تنش در منطقه افزایش داده است.

این در شرایطی است که کره شمالی مذاکرات سطح‌بالای چهارشنبه گذشته را به‌دلیل رزمایش کره جنوبی ــ آمریکا لغو کرده است.خبرگزاری رسمی کره شمالی مانور مشترک میان آمریکا و کره جنوبی را "تحریک‌آمیز و آمادگی برای تهاجم" توصیف کرده است.

کره شمالی همچنین هشدار داده است دیدار تاریخی میان کیم جونگ اون رهبر این کشور و دونالد ترامپ رئیس جمهور کره شمالی نیز ممکن است لغو گردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید