چرا تیام به تیم ملی کشورش دعوت نشد؟

کدخبر: ۲۱۴۸۸۳
دعوت نشدن تیام به تیم ملی سنگال بر خلاف نظر شفر، اتفاقی کاملا عادی بوده است.
چرا تیام به تیم ملی کشورش دعوت نشد؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، زدن ۱۲ گل در ۱۳ بازی با پیراهن استقلال، مامه تیام را به بهترین خرید سال‌های اخیر این تیم تبدیل کرد. بازیکنی که ستاره این تیم در لیگ برتر بود، گل قهرمانی جام حذفی را زد و آن‌ها را به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رساند. وینفرد شفر بعد از بازی با ذوب آهن، گفت اگر سرمربی سنگال تیام را به تیم ملی دعوت نکند دیوانه است و این را در تماسی تلفنی به او خواهد گفت. اتفاقی که نیفتاد و تیام، در لیست تیم ملی سنگال نبود. سوال اینجاست چرا الیو سیسه، حاضر نشده ستاره جوان استقلال را به تیم ملی دعوت کند؟

تیام در سن ۲۵ سالگی، هیچ سابقه ملی ندارد و تا به حال برای تیم ملی سنگال به میدان نرفته است. تمام مراحل قبلی سنگال برای صعود به جام جهانی بدون تیام انجام شد و او در فرم خوبی به سر نمی‌بُرد. تیام نیم فصل اول امسال هم بدون تیم بود و فصل قبل فقط یک گل زده داشت. به همین دلیل، زیاد عجیب نیست که مربی سنگال تیمش را در این دو سال انتخاب کرده باشد و تیام، به واسه یک نیم فصل موفق در لیست جام جهانی قرار نگیرد.

نگاهی به لیست مهاجمان سنگال، نشان می‌دهد تیام شاید حتی در صورت ادامه این روند هم شانس بالایی برای حضور در تیم ملی نداشته باشد. سادیو مانه، یکی از بازیکنان ثابت لیورپول فینالیست لیگ قهرمانان، مهاجم اول تیم ملی سنگال است. نیانگ مهاجم سابق میلان و فعلی تورینو هم دیگر بازیکن مشهور لیست مهاجمان سنگال محسوب می‌شود. تمام مهاجمان لیست سنگال بجز موساسو که در سوپرلیگ ترکیه بازی می‌کند، در سطح اول فوتبال انگلیس، فرانسه و ایتالیا به میدان می‌روند.

ترافیک خط حمله سنگال، آنقدر زیاد هست که سرمربی این تیم نتوانست عمر نیاسه، مهاجم اورتون که این فصل ۱۱ گل و پاس گل در لیگ برتر انگلیس داشت یا سانتی انگوم بازیکن جوان نانت را در لیست بازیکنانش قرار دهد. با این شرایط، تیام که موفقیت‌هایش به رده‌های پایین فوتبال ایتالیا یا حضور کوتاه در آسیا خلاصه می‌شود، شانس چندانی برای رقابت با آن‌ها نخواهد داشت. حتی اگر درخشش در آسیا قیمتش را چند برابر کرده باشد و شفر، با سیسه تماس بگیرد و دعوت نکردنش را دیوانگی بداند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید