روحانی : آمریکا در طرح ترغیب ایران برای خروج از برجام شکست خورد

کدخبر: ۲۱۴۹۳۸
اقتصادنیوز : حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شامگاه شنبه در دیداری صمیمی با جمعی از زنان، جوانان و دانشجویان کشور، با اشاره به شکست طرح آمریکا برای ترغیب ایران به خروج سریع از برجام گفت: ما اولین توطئه بزرگ را پشت سر گذاشتیم.
روحانی : آمریکا در طرح ترغیب ایران برای خروج از برجام شکست خورد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا،  حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شامگاه شنبه در دیداری صمیمی با جمعی از زنان، جوانان و دانشجویان کشور، با اشاره به شکست طرح آمریکا برای ترغیب ایران به خروج سریع از برجام گفت: ما اولین توطئه بزرگ را پشت سر گذاشتیم.

 روحانی ادامه داد: مبنای آمریکا این بود که به محض خروج از برجام، ایران نیز از برجام خارج شده، پرونده ایران به سرعت به شورای امنیت رفته، همه قطعنامه ها و تحریم‌ها برگشته و ایران تنها در برابر دنیا قرار داشته باشد.

رئیس جمهوری اظهار داشت: ما در مرحله اول اجازه ندادیم که آمریکا به هدف خود برسد و در گام اول توطئه آمریکا شکست خورد و به جز چند کشور و یک رژیم جعلی تمام جهان در برابر آمریکا ایستاد و این به معنای آن است که سیاست خارجی ایران موفق بوده است و این در حالی است که روزی همه کشورها در تحریم علیه ایران مشارکت داشتند و شورای امنیت علیه ایران رأی صادر می‌کرد.

روحانی ادامه داد: امروز کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا، روسیه، چین و همه کشورهای مهم جهان کار ترامپ را غیرصحیح، غیرقانونی و برخلاف صلح و امنیت جهانی تلقی می‌کنند و این موفقیت ماست.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ماه رمضان، ما را برای تحمل و گذر از سختی ها آماده می کند، گفت: راه ما به سمت پیروزی، استقامت و امید است.

روحانی با اشاره به اینکه از 29 اردیبهشت 96 تاکنون یعنی در یک سال گذشته با سختی‌ها و حوادث بسیار زیادی مواجه بودیم، اظهار داشت: گاهی این مشکلات بخاطر رفتار طبیعت با ما بود، آنجایی که سیل و زلزله را تجربه کردیم، و گاهی هم سخنان و شیوه‌های ناپسندی که نشان می‌داد که برخی هنوز هم 29 اردیبهشت 96 را باور نکرده‌اند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه بزرگترین افتخار ما در انتخابات این است که انقلاب‌مان یعنی استقلال،‌ آزادی و جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم، خاطر نشان کرد: آن زمانی که مستقل و بدون اجازه دخالت به بیگانگان صحنه عظیم انتخابات را می‌آفرینیم و آزادانه در اجتماعات باشکوه رفته و حرف، سخن و شعار خود را به راحتی عنوان می‌کنیم و به همه اعلام می‌کنیم که چه می‌خواهیم؛ آنجا هم استقلال، هم آزادی و هم جمهوری اسلامی است.

روحانی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران در هفته‌های آخر منتهی به 29 اردیبهشت 96 به ویژه در استان‌های کشور صحنه‌های نابی از حضور را آفریدند، گفت: در مشهد در یک روز 2 اجتماع بزرگ از سوی دو رقیب انتخاباتی با فاصله‌ای کم برگزار شد، اما هیچ برخورد، نزاع و سخن درشتی بین دو طرف بوقوع نپیوست و این نه تنها در مشهد، بلکه در سایر شهرها و استان‌ها هم دیده می‌شد.

وی افزود: این به معنای آزموده شدن ملت ایران و ظرفیت یافتن روح همه جوانان است.

رئیس جمهوری ماه رمضان را ماهی برای ایجاد تحمل جدید برشمرد و گفت: این امید و تحمل است که ما را از پیچ و خم‌های تاریخی نجات می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید