پوتین: روسیه نقشی در حمله شیمیایی به اسکریپال نداشت

کدخبر: ۲۱۵۰۴۸
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری روسیه بار دیگر تاکید کرد که این کشور در مسموم کردن جاسوس سابق روسیه دخیل نبوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، اسکای نیوز عربی گزارش داد، «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه بار دیگر تاکید کرد که مسکو هیچ نقشی در مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روسیه نداشته است.

وی همچنین در کنفرانس خبری مشترک با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در سوچی روسیه گفته بود که اگر روسیه در این مساله دست داشت، اسکریپال در زمان حمله کشته می‌شد.

بریتانیا، روسیه را به حضور در پشت پرده حمله شیمیایی به اسکریپال متهم می‌کند.

روزنامه اکسپرس انگلیس به نقل از پوتین، در این باره نوشت: «اگر از سم نوع نظامی در این حمله استفاده شده بود، این شخص در همان لحظه حمله کشته می‌شد، خداروشکر که بهبود یافت».

اسکریپال و دخترش یولیا در سالیزبری در جنوب انگلیس و در چهارم مارس گذشته هدف حمله با گاز اعصاب قرار گرفتند و پس از درمان در بیمارستان به یک مکان امن و تحت شرایط امنیتی شدید منتقل شدند.

پلیس انگلیس با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «دستگاه مقابله با تروریسم در انگلیس در زمینه تلاش برای ترور سرگئی و یولیا اسکریپال در مارس سال جاری میلادی همچنان در حال انجام تحقیقات است».

حمله با گاز اعصاب به اسکریپال موجب ایجاد جنگ دیپلماتیک میان مسکو و کشورهای غربی شد و طرفین ده‌ها دیپلمات یکدیگر را از کشورهای خود اخراج کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید