ظریف: حمایت سیاسی اروپا کافی نیست، باید گام‌های عملی برداشته شود

کدخبر: ۲۱۵۱۴۴
اقتصادنیوز؛ وزیر امور خارجه گفت: با خروج آمریکا از برجام انتظارات افکار عمومی از اتحادیه اروپا برای حفظ دستاوردهای برجام افزایش یافته است و در شرایط کنونی حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست.
ظریف: حمایت سیاسی اروپا کافی نیست، باید گام‌های عملی برداشته شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با  میگوئل آریاس کانیته کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا و هیات همراهش دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف در این دیدار گفت: اتحادیه برای تداوم همکاری های اقتصادی خود با ایران باید گام های عملی بیشتری برداشته و سرمایه گذاری های خود را در ایران افزایش دهد.

ظریف تاکید کرد: تعهد اتحادیه اروپا بر اجرای برجام با اعلام انصراف احتمالی شرکت های بزرگ اروپایی از همکاری با ایران همخوانی و تطابق ندارد.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به وضعیت برجام پس از خروج آمریکا از آن گفت: اتحاد کشورهای اروپایی برای حفظ دستاوردهای برجام اهمیت مضاعفی پیدا کرده و اراده سیاسی اتحادیه ، اجرای برجام و تداوم همکاری های شرکت های اروپایی با ایران است.

میگوئل آریاس کانیته افزود: خروج آمریکا از برجام مشکلاتی را برای اروپا به وجود آورده اما پیام اتحادیه اروپا ، تداوم همکاری با ایران در حفظ و اجرای برجام است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید