اولین تمبر نقش برجسته حرم امام رضا (ع) تولید شد

کدخبر: ۲۱۵۲۳۵
اقتصادنیوز:رحیم پرنیا گفت: تمبر فاخر نقش برجسته حرم امام رضا (ع) را به صورت بای متال طراحی و نمونه اولیه آن را تولید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز رحیم پرنیا مدیرعامل خانه سکه ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: به مناسبت هزار و هشتمین سال سرایش شاهنامه، ۵۰۴ قطعه طلا، لوح زرین از جنس خالص طلای ۲۴ عیار و ۵۰۴ قطعه لوح سیمین از شمش خالص نقره تولید شده است که در مجموع به هزار و هشت عدد می‌شود و قالب آن نیز پس از تولید از بین می‌رود تا محصولات تولید شده منحصر به فرد باشند.

وی افزود:به مناسبت روز خیام در ۲۸ اردیبهشت، قالب سکه‌های خیام را  ۳۰ اردیبهشت ماه امحاء کردیم.

پرنیا با بیان اینکه من  معتقد هستم که فرهنگ ایران اسطوره‌های بی نظیری دارد که متأسفانه ما اهمیت کمی به این اسطوره‌ها دادیم و به خودباوری نرسیدیم، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که به مرحله‌ای برسیم که متوجه شویم ایران واقعا بزرگانی دارد که بی‌نظیر هستند، اما به دلیل بلندگو‌های مخالف خوان آن‌ها را نمی‌بینیم، زیرا ابری که همان نوع نگاه ما است نمی‌گذارد آن‌ها را ببینیم.

مدیرعامل خانه سکه ایران گفت: اولین تمبر بای متال (ترکیب دو فلز طلا و نقره) که در سطح دنیا بی‌نظیر است با طرح حرم امام رضا (ع) طراحی شده و نمونه اولیه آن تولید شد.

پرنیا با بیان اینکه این تمبر فاخر نقش برجسته از ترکیب طلای خالص ۲۴ عیار و نقره خالص ساخته می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون در این خصوص با مدیران آستان قدس رضوی صحبت می‌شود تا بتوانیم آن را تولید کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید