نقوی حسینی: لایحه مقابله با تامین مالی ترورسیم استعماری است

کدخبر: ۲۱۵۴۹۰
اقتصادنیوز: نقوی حسینی گفت: این لایحه یک لایحه استعماری است و تسلط بیگانه را بر امور داخلی کشور گسترش می‌دهد و طبق ماده ۱۴۵ آئین نامه گزارشی به صحن ارائه نکردیم. از سویی دیگر همان طور که همکاران مستحضر هستند دولت در مقدمه این لایحه تلاش کرده با حق تحفظ و بیانیه های صادره از خسارات جلوگیری کند اما به لحاظ حقوقی بیانیه ها نمی‌تواند خسارات وارده را جبران کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سید حسین نقوی حسینی در حاشیه تصویب طرح FATF در مجلس شورای اسلامی گفت: از همکاران عزیز خواهش می‌کنم به نکاتی که می‌گویم توجه کنید. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از اعلام وصول لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی ترورسیم روی مفاد و مواد آن که دولت محترم در حق تحفظ و سه بیانیه در مقدمه آن آوردند بررسی های لازم را انجام داد.

وی افزود: کمیسیون به چند دلیل صلاح ندانست گزارشی به صحن علنی ارائه کند. من از رئیس محترم مجلس می‌خواهم به این نقطه نظرات کمیسیون توجه کند. کمیسیون این لایحه را مخالف اصل سوم قانون اساسی می‌داند. این لایحه یک لایحه استعماری است و تسلط بیگانه را بر امور داخلی کشور گسترش می‌دهد و طبق ماده ۱۴۵ آئین نامه گزارشی به صحن ارائه نکردیم. از سویی دیگر همان طور که همکاران مستحضر هستند دولت در مقدمه این لایحه تلاش کرده با حق تحفظ و بیانیه های صادره از خسارات جلوگیری کند اما به لحاظ حقوقی بیانیه ها نمی‌تواند خسارات وارده را جبران کند.

وی در پایان گفت: به همه این دلایل کمیسیون گزارشی به صحن علنی ارائه نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید