ایجاد سامانه شکایات مردمی از مشاغل سطح شهر

کدخبر: ۲۱۵۵۶۶
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: در آینده ای نه چندان دور سامانه ای طراحی می شود که به واسطه آن شهروندان بتوانند شکایات خود را به صورت غیرحضوری به ثبت برسانند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، فرهاد افشار به مناسبت هفته روابط عمومی گفت: برای دستیابی به اهداف توسعه انسانی و به تبع آن توسعه شهری لازم است پیش از انجام طرح ها و برنامه های شهری، اذهان عمومی را آماده کنیم و در جریان روند امور قرار دهیم؛ چراکه اطلاع شهروندان از روند توسعه می تواند زمینه ساز همراهی و همدلی در فضای شهری شود.

وی به دو نقش درون سازمانی و برون سازمانی روابط عمومی ها اشاره کرد و افزود: آگاه کردن کارکنان از چگونگی سیاست ها و خط مشی های شرکت، اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص طرح های در دست اجرا و پیش بینی شده، سنجش افکار درون سازمانی و برون سازمانی نسبت به مجموعه، ارتباط موثر با رسانه ها در راستای معرفی فعالیت های شرکت و ... از جمله فعالیت های اثر بخش روابط عمومی است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان این که یکی از مهم ترین شرکت های تاسیس شده در راستای ماموریت های شهری، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر است، خاطر نشان کرد: این شرکت به وسیله ساماندهی مشاغل مزاحم، انتقال مشاغل قرمز به خارج از شهر، ایجاد زمینه سازگاری بین مشاغل ماندگار را فراهم می کند؛ به صورتی که با رعایت ضوابط و الزامات، تمام مشاغل بتوانند در شهر حضور داشته و خدمات لازم را به شهروندان ارائه کنند.

وی در ادامه با اشاره به پرتال شرکت ساماندهی و بخش «پرسش و پاسخ» طراحی شده در آن، اظهار داشت: در حال حاضر بخشی با عنوان "پرسش و پاسخ" در پرتال شرکت وجود دارد که پاسخ به سوالات متداول در آن بارگذاری شده است و شهروندان می توانند از طریق ایمیل سوالات خود را در خصوص مباحث مربوط به شرکت مطرح کنند و قرار است در آینده ای نه چندان دور سامانه ای طراحی شود که به واسطه آن شهروندان بتوانند شکایات خود را به صورت غیرحضوری به ثبت برسانند. این طرح سبب می شود به طور مثال شهروندی که در منطقه ۲۰ زندگی می کند، برای آگاهی از شیوه حل مشکل خود مجبور به طی مسافت طولانی نشود و سریع تر بتواند با شرکت در ارتباط باشد

افشار در پایان خاطر نشان کرد: پی گیری و ارتباط با شهروندان از جمله نکات مهمی است که روابط عمومی در ایفای آن نقش دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید