دادستان اسرائیل اختیارات نتانیاهو را محدود کرد

کدخبر: ۲۱۵۷۱۲
اقتصادنیوز: دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد نخست‌وزیر این رژیم بخاطر پرونده فسادش نمی‌تواند جانشین بازرس کل پلیس را انتخاب کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه آی 24 رژیم صهیونیستی نوشت، به دنبال انتشار اخبار مربوط به دیدار مخفیانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «یورام هلیوی» رئیس پلیس این رژیم با هدف جایگزین کردن او با «رونی الشیخ» بازرس کل پلیس، «آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو بخاطر پرونده فسادش نمی‌تواند اینکار را انجام دهد.

دادستان کل رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به گیلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، که وزارتخانه او مسئول نظارت بر اقدامات پلیس این رژیم است، نوشت: درخواست من از شما این است که پیش از پرداختن به این مسئله با من تماس بگیرید تا بتوانم ابعاد گوناگون تضاد منافع مربوط به افرادی را که توسط پلیس مورد بازجویی و تحقیق قرار گرفته‌اند را مورد بررسی قرار دهم و مطابق با آن توصیه‌های را داشته باشم.

روز پنج شنبه گذشته شبکه تلویزیونی هداشات گزارش داد نتانیاهو با یورام هلیوی بارها دیدار داشته است و وزیر امنیت داخلی این رژیم در جریان این دیدارها نبوده است.

هاآرتص به نقل از رونی الشیخ، که شک و تردیدهای درباره اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است که هلیوی را جایگزین او کند، اعلام کرد: به کسی اجازه نخواهم داد دستورهای را که از سوی پلیس اسرائیل صورت نگرفته، به پلیس  منتسب کند. همچنین شبکه تلویزیونی هداشات به نقل از نزدیکان هلیوی اعلام کرد: رونی الشیخ اقداماتی را انجام می‌دهد تا هلیوی را به عنوان دست نشانده نتانیاهو نشان دهد. پلیس رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبرها  با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: پلیس اسرائیل تمامی ادعاهای مربوط به مناقشه یا هر گونه بیانیه‌ای مربوط به ماهیت و روابط میان افسران ارشد پلیس را رد می‌کند.

در ماه فوریه الشیخ که مسئولیت او به عنوان بازرس کل پلیس در ماه دسامبر به پایان می‌رسد، پیشنهاد اعلام جرم علیه نتانیاهو را به اتهام رشوه دادن، تقلب و نقض اعتماد در دو پرونده فساد مربوط به او و نیز در پرونده دیگری موسوم به پرونده 1000 که در آن نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم به دریافت هدایای گران قیمت از بازرگانان سرشناس در ازای دریافت منافع بود، مطرح کرد. این اتهامات گمانه‌زنی ها را درباره مجبور شدن نتانیاهو به کناره‌گیری از قدرت  افزایش داده است. اما نتانیاهو با رد تمامی این موارد آنها را تعقیب توهمات از سوی رسانه‌ها و پلیس این رژیم دانست.

پیشتر رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که نخست وزیر این رژیم در نظر دارد رونی الشیخ را از سمت خود برکنار کند و یکی از افراد نزدیک به خودش را برای تصدی این پست تعیین کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید