شرمن: می‌دانستیم احتمال لغو برجام وجود دارد

کدخبر: ۲۱۵۷۵۶
مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت اوباما در پی خروج دولت ترامپ از برجام در مصاحبه با رادیو نیویورکر گفت که او و همکارانش در طول مذاکرات می‌دانستند که چنین احتمالی در آینده وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در پی خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای ایران در یک مصاحبه رادیویی گفت هیات مذاکره‌کننده آمریکا در طول مذاکرات برجام می‌دانست که احتمال لغو این توافق از سوی واشنگتن وجود دارد.

وندی شرمن در ابتدای مصاحبه خود با رادیو نیویورکر در پاسخ به این سوال که برجام چگونه شکل گرفت، گفت: من پیش از انعقاد برجام، با صدها نفر در داخل دولت آمریکا مذاکراتی انجام دادم، با کنگره و اندیشکده‌های واشنگتن مذاکره کردم، با همکاران خودم مذاکره کردم و البته با اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج [فارس] هم مذاکره کردم. مذاکره فرآیند بسیار پیچیده‌ای است اگر شما آن را درست انجام دهید. در واقع باید هر لحظه آماده ترک میز مذاکره باشید؛ همانطورکه «جان کری» (وزیر خارجه سابق آمریکا) و من چندین بار در طول مذاکرات برجام می‌خواستیم این کار را انجام دهیم اما در پایان به یک توافق رسیدم.»

وی در ادامه در پاسخ به سوال مجری که با اشاره به انتقادات ترامپ و جمهوری‌خواهان در آن زمان از توافق هسته‌ای با ایران از او پرسید چقدر این احتمال را در نظر داشتید که آنچه درباره آن مذاکره می‌کنید، پابرجا نماند، گفت: «قطعا ما در طول مذاکرات برجام می‌دانستیم که احتمال لغو این توافق [از سوی آمریکا] وجود دارد.»

شرمن ادامه داد: «مذاکره‌کنندگان ایرانی نیز در طول این مذاکرات مدام می‌پرسیدند ما از کجا بدانیم شما این توافق را لغو نخواهید کرد و من می‌گفتم راهی برای پی بردن به این وجود ندارد همانطورکه ما نمی‌دانیم شما به این توافق پایبند خواهید ماند یا نه!»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید