مهاجرت غیرقانونی به ایتالیا 78 درصد کاهش یافت

کدخبر: ۲۱۵۸۷۴
اقتصادنیوز : شمار پناهجویان خارجی که از مسیر دریای مدیترانه وارد ایتالیا شدند نسبت به مدت مشابه سال 2017 میلادی 78 درصد کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سازمان فرونتکس (نهادی که کنترل و نظارت بر مرزهای اروپا را به عهده دارد) اعلام کرد که در ماه آوریل شمار پناهجویانی که از طریق مسیر دریای مدیترانه خود را به ایتالیا رساندند، به 2800 نفر رسید که در قیاس با مدت مشابه در سال 2017 میلادی 78 درصد کاهش یافت.

شمار کل پناهجویانی که در چهار ماه نخست سال جاری میلادی از همین مسیر وارد ایتالیا شده اند نیز به 9400 نفر رسید که در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته، سه چهارم کاهش داشت. 

بیشترین شمار پناهجویان را اتباع تونس و اریتره تشکیل می دهند که شامل 40 درصد آنها می شوند. 

فرونتکس همچنین اعلام کرد که در ماه اوریل آن دسته از پناهجویانی که مسیر مدیترانه شرقی را برای مهاجرت انتخاب کرده بودند به 6700 نفر رسید که دوسوم بیشتر از ماه قبل محسوب می شود.

در 4 ماه نخست سال جاری نیز 14900 پناهجو از این طریق وارد اتحادیه اروپا شده که 92درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بود که گفته می شود بخاطر افزایش عبور غیرقانونی از مرزهای زمینی با ترکیه بوده است.

فرونتکس افزود: شمار مهاجرانی که از مسیر مدیترانه غربی وارد اروپا شدند نیز به 1100 نفر رسید که یک چهارم بیشتر از سال قبل بود و در 4 ماهه نخست سال جاری نیز از همین مسیر 4600 نفر خود را به اروپا رساندند که 95 نفر افزایش داشت. 

   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید