نتایج عجیب یک پژوهش؛ تاثیر موسیقی بر عادات غذایی

کدخبر: ۲۱۶۱۴۵
اقتصادنیوز؛ یافته‌های یک تحقیق نشان می‌دهد که نوع موسیقی که از سوی کاربران شنیده می شود می تواند تعیین کند از چه فهرست غذایی استفاده کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب نتایج یک پژوهش نرم افزاری نشان داد که نوع موسیقی در حال پخش می تواند عادات بد غذایی کاربران را تشدید کنند.

برای مثال موسیقی حتی میتواند بر آنچه که در رستوران ها یا در سوپرمارکت ها خریداری می کنید، تأثیر بگذارد. درواقع حجم موسیقی محیطی می تواند تأثیر قابل توجهی روی اینکه آیا مصرف کنندگان غذاهای سالم و یا غیر بهداشتی را انتخاب می کنند تاثیر بگذارد. این پدیده به نوعی به واسطه تاثیر مستقیم حجم موسیقی بر ضربان قلب و تفکر افراد مرتبط است.

برای مطالعه این ماجرا تیمی متشکل از اساتید بازاریابی دانشگاه فلوریدای جنوبی و پژوهشکدهای در استکهلم به طور مشترک، ژانرهای مختلف موسیقی را با حجمهای مختلف ( 55 و 70 دسی بل ) طی چند روز پخش کردند. سپس مواد غذایی  سالم، غیر سالم یا خنثی ( محصولاتی مانند قهوه یا چای )  را در اختیار آزمون شوندگان گذاشتند. سپس داده ها را با کمک یک نرم افزار کاوش کردند.

یافته‌های این تحقیق نشان داد که در حالی که موسیقی با صدای بلندتر پخش می شد، 52 درصد از مشتریان خوراکی غیر بهداشتی را سفارش دادند و در شرایطی که موسیقی آهسته تری پخش می شد، کاربران غذاهای سالم تری را درخواست کردند.

محققان می گویند این به این دلیل است که موسیقی آرامتر تأثیری  آرام بخش دارد و ذهن افراد را به سمت سالادها و خوراکی های سالم تر هدایت می کند.

نتایج این پژوهش نشان میدهد رستورانها و سوپرمارکت‌ها میتوانند از نظر محیطی به طور استراتژیک بر رفتار مصرف کننده نفوذ کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید