ادعای اف بی آی در مورد حملات سایبری ایران

کدخبر: ۲۱۶۱۶۶
​اف بی آی ادعا کرده است که هکرهای ایرانی به تلافی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، حملات سایبری جدیدی را انجام خواهند داد.
ادعای اف بی آی در مورد حملات سایبری ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم ، اف بی آی مدعی شده است که هکرهای ایرانی در واکنش به اقدام دولت ترامپ در خروج از توافق هسته ای، حملات سایبری جدیدی را علیه شبکه های دولتی و کسب و کارهای آمریکایی به راه می اندازند.

اف بی آی در یک آماده باش سایبری به شرکت ها و کسب و کارهای آمریکایی اعلام کرد: اف بی آی بر این باور است که فعالان سایبری خارجی که در جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند، احتمالا در پاسخ به خروج دولت آمریکا از توافق هسته ای، از فعالیت های شبکه ای رایانه ای علیه شبکه های رایانه ای مستقر در آمریکا استفاده می کنند.

اف بی آی افزود: هکرهای ایرانی احتمالا خروج آمریکا از توافق هسته ای را یک بهانه و توجیه برای حملات سایبری قلمداد خواهند کرد.

اف بی آی مدعی شده است که از دسامبر 2011 تا اوت 2013 میلادی، دو سازمان مرتبط با دولت ایران حملات سایبری گسترده ای را علیه موسسات مالی آمریکا انجام داده اند. این حملات سایبری در واکنش به تحریم های آمریکا علیه اقتصاد ایران انجام شده است.

در سال 2014 میلادی نیز هکرهای ایرانی به شبکه های "ساندز کازینو" در لاس وگاس نفوذ کردند.

اف بی آی افزود: طی سال های 2016 و 2017 میلادی نیز هکرهای ایرانی حملات هماهنگ و گسترده ای را علیه شرکت ها، موسسات دانشگاهی و نهادهای دولتی آمریکا انجام دادند. اف بی آی از شرکت های آمریکایی خواسته است تا هرگونه فعالیت شبکه ای مشکوکی را گزارش دهند. هکرهای ایرانی در این حملات سایبری توانسته اند به اطلاعات محرمانه ای از کالج ها و دانشگاه های آمریکایی دست یابند.

اف بی آی ادعا کرده است که هکرهای ایرانی با حمله به وبگاه های موسسات مالی آمریکا، دسترسی مشتریان به شبکه های رایانه ای این موسسات مالی را با اختلال روبرو کرده اند. روش های به کار گرفته شده از سوی هکرهای ایرانی برای حمله به زیرساخت های آمریکا طی سال های اخیر پیچیده تر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید