نماینده دموکرات: سیاست‌ مهاجرتی ترامپ «مسیح» را شوکه می‌کند

کدخبر: ۲۱۶۲۷۴
اقتصادنیوز: «تد لیو» به شدت از سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ که کودکان را در مرز‌ها از خانواده‌هایشان جدا می‌کند انتقاد کرد و آن را «شیطانی» خواند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل نوشت، «تد لیو»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (جمعه) از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره جدا کردن فرزندان مهاجران از خانواده هایشان در مرزها به شدت انتقاد کرد.

تد لیو که از جمله منتقدان اصلی دونالد ترامپ در کنگره آمریکاست، سیاست های مهاجرتی او را شیطانی توصیف کرد و در حساب توییتر خود نوشت: «سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ که می گوید کودکان را از خانواده هایشان در مرزها جدا کنیم، با قوانین حقوق بشر مغایرت دارد. این سیاست ضدآمریکایی است. این سیاست مسیح را شوکه خواهد کرد. اما به نظر من مناسبت ترین راه برای توصیف آن این است که بگوییم: این سیاست شیطانی است.»

هر ساله دهها هزار مهاجر از آمریکای مرکزی تلاش می کنند از طریق مرز مکزیک وارد آمریکا شوند. این درحالی است که با روی کار آمدن دونالد ترامپ کار برای این مهاجران بسیار دشوار شده است. تا پیش از این، خانواده هایی که به صورت غیرقانونی از این طریق وارد آمریکا می شدند، در دادگاه مدنی آمریکا محاکمه می شدند. اما در ماه جاری میلادی، دولت ترامپ با تبعیت از یک سیاست متضرر والدین را به زندانهایی که بوسیله «خدمات مارشال های آمریکا» اداره می شود، می فرستند و از کودکان آنها به دلیل نداشتن سن قانونی جدا از خانواده هایشان در همین نهاد نگهداری می کند. این درحالی است که گاهی خانواده های این کودکان حتی نمی دانند که فرزندانشان کجا نگهداری می شوند.

دونالد ترامپ از دوره رقابت‌های انتخاباتی بارها وعده داده بود که به هر طریقی از ورود پناهجویان به داخل کشور جلوگیری می کند. این درحالی است که این سیاست های ضدمهاجرتی او تاکنون باعث برگزاری اعتراضات گسترده ای در آمریکا و سراسر جهان شده است. دونالد ترامپ حتی وعده داده بود که یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث می کند تا مانع از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید