احتمال خروج شرکت سونی از ساخت گوشی موبایل

کدخبر: ۲۱۶۴۰۸
یکی از بزرگترین و معتبر ترین شرکت های ساخت گوشی موبایل در حال بررسی شرایط خود است تا در صورت لزوم از این حرفه کناره گیری کند.
احتمال خروج شرکت سونی از ساخت گوشی موبایل

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، مدیر اجرایی جدید سونی برنامه های جدیدی برای این شرکت در نظر دارد و یکی از موضوعاتی که به تازگی در رسانه های خارجی مطرح شده احتمال توقف تولید گوشی های هوشمند سونی است.

کاز هیرای که مدت زیادی در سمت مدیر اجرایی شرکت Sony مشغول به کار بود، چندی پیش کنار رفت و جای خود را به فرد جدیدی داد و این اتفاق، می تواند تصمیمات و اهداف جدیدی برای کمپانی یاد شده به دنبال داشته باشد. برخی افراد پیش بینی می کنند که در آینده نزدیک، باید شاهد توقف تولید گوشی های هوشمند سونی باشیم و در مقابل، این شرکت می خواهد تا توجه و تمرکز خود را روی گجت های دیگر از جمله پلی استیشن و دوربین معطوف کند.

کنیچیرو یوشیدا مدیر اجرایی جدید کمپانی Sony روز گذشته، برنامه سه ساله خود را به هیئت مدیره ارائه کرد که قسمت اعظم اهداف آن، روی خدمات و سایر سرویس های این شرکت متمرکز شده و قصد دارد تا در این زمینه، سودرسانی را آغاز کند و متأسفانه خبری از تلفن های هوشمند در این لیست نیست.

وی در پایان ارائه برنامه سه ساله خود گفت:«شرکت سونی تا به حال تلاش زیادی برای تولید و عرضه تلفن های هوشمند به بازار کرده و وقت آن رسیده که تمرکز خود را از این قسمت برداشته و آن را روی موضوعات دیگر از جمله خدمات معطوف کنیم.»

مهم ترین کلمه ای که در جمله بالا به چشم می خورد، «تمرکز» است. بد نیست بدانید که سونی در حال حاضر مسئولیت تولید سنسورهای دوربین برای بسیاری از گوشی های هوشمند را بر عهده دارد و از این راه نیز سود بسیار زیادی به جیب می زند.

بخش موبایل شرکت سونی در حال تجزیه شدن است. بسیاری از افراد با برند سونی آشنایی دارند و این نشان می دهد که سیستم بازاریابی این شرکت به خوبی توانسته عمل کند، اما متأسفانه در سال 2018 آنها موفق به فروش تنها 10 میلیون تلفن هوشمند شده اند و این در حالی است که سال گذشته، این رقم به 22.5 میلیون دستگاه رسید و گوشی های این شرکت در حال حاضر، تنها در قاره آسیا خریدار دارد.

از طرف دیگر نیز با کاهش فروش 18 درصدی پلی استیشن 4 روبرو هستیم و همین موضوع باعث شد تا مدیران Sony، پایان عمر این کنسول را اعلام کنند (پایان عمر پلی استیشن 4 فرا می رسد!).

به نظر نمی رسد که شرکت ژاپنی یاد شده از شاخه فروش کنسول کناره گیری کند، اما احتمالا در آینده نزدیک شاهد توقف تولید گوشی های هوشمند سونی خواهیم بود.

امیدواریم که مدیران این کمپانی از تصمیم خود کوتاه بیایند. چرا که دو محصول جدید، یعنی Xperia XZ2 و مدل کامپکت آن، بهترین گوشی های تولید شده توسط سونی به حساب می آیند و همین موضوع نشان دهنده آن است که امکان بهبود در این زمینه وجود دارد (اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت به صورت رسمی معرفی شدند؛ انقلابی در زبان طراحی پرچمداران سونی!). مطمئنا دو محصول یاد شده از نظر طراحی از محصولات جدید ارائه شده به بازار عقب تر هستند، اما برای بروز بودن و مقابله با سایر رقبا، آنها نیاز دارند تا در این حوزه باقی بمانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید