استرالیا مقابل قدرت والیبال ایران تسلیم شد

کدخبر: ۲۱۶۴۵۰
اقتصادنیوز : تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال با نتیجه سه بر صفر از سد استرالیا گذشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این مسابقه که از ساعت 19:30 در شهر روئن فرانسه آغاز شد، ملی پوشان ایران سه ست را به ترتیب با امتیازات 25 بر 23، 25 بر 23 و 25 بر 21 به سود خود رقم زدند.

ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی ایران در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی و مهدی مرندی روانه میدان کرد.

ترکیب ایران نسبت به مسابقه قبلی دو تغییر داشت و شریفی و شفیعی به جای فرهاد قائمی و سامان فائزی از ابتدا وارد میدان شدند.

  ست اول (ایران 25 – استرالیا 23)

دو تیم در این ست پایاپای پیش رفتند. اگرچه در اوایل ست ایران پیش افتاده بود اما به تدریج استرالیایی ها با زدن سرویس های کم نقص، دریافت ایران را به شدت دچار مشکل کردند و تا سه امتیاز نیز از شاگردان کولاکوویچ پیش افتادند. در امتیازات حساس پایانی، تجربه ملی پوشان ایران و چند تعویض موثر کولاکوویچ باعث شد عملکرد ایران در توپ گیری و دفاع روی تور بهتر شود و پیروزی این ست هم در نهایت به ایران برسد.

  ست دوم (ایران 25 – استرالیا 23)

داستان ست دوم هم شباهت زیادی به شرایط ست نخست داشت. این بار هم ایران پیش افتاد، سپس استرالیا فاصله امتیازی را جبران کرد و جلو افتاد اما در اواخر ست، بازیکنان ایران با بهره بردن از تجربه بالاتر خود، پیروزی را به دست آوردند. علی شفیعی مدافع میانی جوان ایران در این ست عملکرد بسیار خوبی در دفاع و حمله داشت و بهترین بازیکن ایران بود. محمد موسوی هم نمایش بسیار خوبی داشت و به خصوص در اواخر این ست، با سرویس های هدفمند خود دریافت حریف را به شدت دچار مشکل کرد.

  ست سوم (ایران 25 – استرالیا 21)

در ست سوم بازیکنان ایران از تجربه دو ست قبلی استفاده کردند و از همان آغاز از حریف خود پیش افتادند و تا پایان هم به حریف فرصت به تساوی کشاندن بازی را ندادند. شاگردان کولاکوویچ در این بازی در توپ گیری، زدن اسپک و دفاع روی تور نمایش درخشانی داشتند به بازیکنان حریف اجازه ندادند از برتری قدی خود بهره ببرند. 

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 17:30 فردا (یکشنبه) سومین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال را مقابل ژاپن برگزار می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید