خواسته های کی‌روش از بازی با ترکیه

کدخبر: ۲۱۶۴۵۸
تیم ملی فوتبال کشورمان در راستای آماده سازی خود برای مسابقات جام جهانی فردا یک بازی دوستانه با ترکیه انجام خواهد داد.
خواسته های کی‌روش از بازی با ترکیه

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، بعد از لغو بازی دوستانه تیم ملی ایران با یونان، بازی با ترکیه اهمیت بیشتری برای کارلوس کی‌روش پیدا می‌کند و او باید جواب بیشتر سوال‌هایش را در همین بازی پیدا کند. سوال‌هایی که حالا دیگر فرصت زیادی برای پیدا کردن پاسخ برای آنها ندارد. مهم‌ترین سوال‌های کی‌روش و به بیان دیگر مهم‌ترین خواسته‌های کی‌روش از بازی ایران مقابل ترکیه چیست؟

۱- اولین سوال کی‌روش در قلب دفاع است، جایی که همه گزینه‌های مورد حدس یکی پس از دیگری از گردونه خارج شده‌اند. زوج پورعلی‌گنجی و جلال حسینی و پورعلی گنجی و انصاری گزینه‌های محتملی بودند که با توجه به لیست نهایی در جام‌جهانی  تشکیل نخواهند شد. زوج پورعلی‌گنجی و روزبه چشمی هم در اولین بازی با توجه به احتمال حضور چشمی در خط هافبک حداقل در اولین بازی تشکیل نخواهد شد. در بازی با ترکیه بالاخره باید جواب این سوال مشخص شود که مرتضی در کنار کدام بازیکن خط دفاع تیم ملی را تشکیل می‌دهند. خانزاده یا مجید حسینی یا پژمان منتظری؟

۲-دومین سوال باز هم در خط دفاع است‌ این بار در جناح راست؛ جایی که صورت مساله از دو گزینه وریا یا رامین به دو گزینه پژمان یا رامین تغییر کرده است. رامین در اوستنده بازی‌های زیادی انجام نداده است و به جز هفته‌های پایانی فصل خوبی را نگذرانده است. پژمان منتظری هم بازی‌های اندکی در آن پست انجام داده و انتخاب از میان آنها با توجه به تاکتیک و استراتژی کی‌روش برای بازی‌ها یکی از علامت‌ سوال‌های بزرگ تیم‌ملی است.

۳- جانشین سعید عزت‌اللهی. شاید بعد از مصدومیت علی کریمی و اوضاع امید ابراهیمی حالا جواب دادن به این سوال کار سختی نباشد اما کی‌روش نشان داد که با امتحان کردن پژمان منتظری در این پست علاوه بر روزبه چشمی، نیم‌نگاهی به گزینه‌های دیگر هم دارد.

۴- در فاز هجومی حضور جهانبخش و آزمون تقریبا قطعی شده است. برای بقیه پست‌ها طارمی و قدوس بیش از بقیه گزینه‌ها شانس حضور در ترکیب اصلی را دارند اما از میان شجاعی، دژاگه و کریم انصاری‌فرد باید گزینه‌های محتمل‌تر برای آلترناتیو گزینه‌های اصلی یا بازیکنان تعویضی مشخص شوند و بازی با ترکیه بهترین و تنها فرصت برای این کار است.

۵- یک بازیکن از لیست ۲۴ نفره کی‌روش باید حذف شد. آن یک نفر چه کسی خواهد بود؟ قلی‌زاده جوان، دژاگه نه‌چندان آماده، امید ابراهیمی مصدوم، خانزاده یا کدام بازیکن؟ بعد از بازی با ترکیه، کی‌روش جواب این سوال را هم پیدا خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید