همکاری دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بانک مرکزی

کدخبر: ۲۱۶۵۵۶
اقتصادنیوز: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نشست غیرعلنی امروز صبح مجلس را با حضور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی تشریح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه امروز مجلس در تشریح نشست غیرعلنی، گفت: با توجه به مشکلاتی که مجموعه‌های اقتصادی کشور دارند، هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت تا با دعوت از سیف رئیس کل بانک مرکزی، ‌کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی و مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی در این باره تهیه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و بانک مرکزی، چند مشکل به عنوان مسائل اصلی مجموعه‌های تولیدی کشور اکنون مطرح است.

نعمتی تأکید کرد: تعدادی از نمایندگان که تخصص‌های اقتصادی دارند در این نشست غیرعلنی مواردی را هم مطرح کردند که در نهایت قرار شد با توجه به فضای امروز کشور، بانک مرکزی تسهیلات لازم را برای رونق گرفتن تولید در اختیار تولید کنندگان قرار دهد، بر این اساس بانک‌های سرمایه گذاری در کشور ایجاد شود تا این اقدام را انجام دهند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: درباره موضوع تورم موجود در کشور هم بانک مرکزی مکلف شد با تعیین ساز و کار لازم پول‌های سطح جامعه را به سمت تولید سوق دهد.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار بانک مرکزی هم یکی از موارد بسیار مهم در نشست غیرعلنی امروز بود، گفت:  بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مأموریت پیدا کردند تا این مشکلات را ساماندهی کنند و امیدواریم با تمهیداتی که دولت و مجلس در پیش می‌گیرند با یک وحدت رویه بتوان مشکلات اقتصادی امروز کشور را حل کرد.

نعمتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موضوع ارز هم در این جلسه مطرح شد، بیان کرد: ما موضوع ارز را در بسیاری از جلسات بررسی کردیم اما امروز به طور خاص مشکلات اقتصادی، رکود مجموعه‌های تولیدی، تورم به ویژه نقطه‌ای، بحث نقدینگی و سوق دادن آن به سمت تولید در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید