استقلال دارای بیشترین بازیکن در جام جهانی در بین آسیایی ها

کدخبر: ۲۱۶۶۲۵
​در میان تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال و جئونبوک موتورز کره‌جنوبی بیشترین تعداد بازیکن را در جام جهانی ۲۰۱۸ دارند.
استقلال دارای بیشترین بازیکن در جام جهانی در بین آسیایی ها

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم ، با مشخص شدن چهره هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا در بخش غرب و شرق این قاره، از حالا به بعد نگاه تمامی طرفداران فوتبال آسیا به روسیه و جام جهانی دوخته خواهد شد، جایی که برای اولین بار 5 تیم آسیایی در آن حضور خواهند داشت. در این میان هواداران هشت تیم مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا توجه ویژه‌ای به عملکرد آن دسته از بازیکنانی خواهند داشت که به واسطه درخشش در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فرصت بازی در جام جهانی را به دست آورده‌اند.

از این هشت تیم جمعاً 17 بازیکن از 7 تیم فرصت بازی در جام جهانی و ارتقای وجهه مهمترین تورنمنت باشگاهی فوتبال آسیا در عرصه جهانی را پیدا کرده‌اند. الدحیل قطر تنها تیم در جمع این هشت تیم است که بازیکنی در جمع 736 بازیکن حاضر در جام جهانی نخواهد داشت.

الدحیل (0)

قهرمان لیگ ستارگان قطر در آستانه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ضربه سنگینی خورد و آن زمانی بود که ستاره این تیم، یوسف مسکینی در ماه آوریل از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شد و گفته می‌شود که تا ماه آگوست خانه‌نشین خواهد بود. با مصدومیت مسکینی، تونس یکی از بااستعداد‌ترین بازیکنانی که روی کمک او در جام جهانی حساب کرده بود را از دست داد. به این ترتیب الدحیل در جام جهانی نماینده‌ای نخواهد داشت.

استقلال (4)

هیچ تیمی در جمع 8 تیم باقی مانده در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش در ایران، بیشتر از استقلال تهران نماینده ندارد. سه مدافع از 7 مدافعی که به اردوی تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی دعوت شده‌اند متعلق به آبی‌پوشان است. این 3 بازیکن عبارتند از: پژمان منتظری کهنه‌کار، روزبه چشمی و مجید حسینی. همچنین امید ابراهیمی دیگر بازیکن استقلال است که کی‌روش او را برای پوشش خط میانی تیمش به روسیه خواهد برد.

السد (1)

قهرمان سال 2011 لیگ قهرمانان آسیا شاید در ترکیبش بازیکنی با سابقه قهرمانی در جام جهانی مانند ژاوی هرناندس داشته باشد، اما تنها بازیکنی که از این تیم فرصت بازی در جام جهانی 2018 را دارد، مدافع ایرانی‌اش، مرتضی پورعلی‌گنجی است.

جئونبوک هیوندایی موتورز (4)

4 سال پیش، جئونبوک موتور کره جنوبی بازیکنی در ترکیب تیم ملی این کشور در جام جهانی 2014 برزیل نداشت. تنها بازیکنی که از این تیم به جام جهانی رفت، الکس ویلکینسون بود که در ترکیب تیم ملی استرالیا حضور داشت. این بار اما اردوی کره جنوبی در آستانه جام جهانی 4 بازیکن از ترکیب قهرمانی لیگ قهرمانان سال 2016 دارد: کیم جین سو، لی یونگ، لی جائه سونگ و کیم شین ووک.

پرسپولیس (2)

پرسپولیس، یکی از 4 تیم مرحله نیمه نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، در ترکیب تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل 4 بازیکن داشت، درست مانند رقیب همشهری‌اش استقلال اما امسال این تیم اگرچه 4 بازیکنش را در اختیار تیم کارلوس کی‌روش قرار داد اما تنها دو نفر آنها، دروازه‌بان تیم علیرضا بیرانوند و بال تیم وحید امیری می‌توانند به جام جهانی بروند. جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیسی‌ها بازیکن دیگری بود که به اردو تیم ملی فراخوانده شد اما سرمربی پرتغالی تیم ملی در اقدامی غیرمنتظره او را کنار گذاشت.

سامسونگ سوون بلووینگز (1)

قهرمان دو دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، در اردوی تیم ملی کره برای حضور در جام جهانی 2018 بازیکنی ندارد. تنها سفیر این تیم در روسیه، مدافع استرالیایی‌اش متئو یورمان است.

تیانجین کوانجیان (2)

تنها نماینده چین در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تنها تیم این مرحله از رقابت‌ها است که دو بازیکن با دو ملیت مختلف در جام جهانی 2018 خواهد داشت. یکی از آنها اکسل ویتسل است که جزو مهره‌های کلیدی بلژیک تحت هدایت روبرتو مارتینس به شمار می‌رود و دیگری کی‌وون کیونگ وون است که به اردوی تیم ملی کره جنوبی دعوت شده است.

کاشیما آنتلرز (3)

کاشیما آنتلرز به عنوان تنها نماینده ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا جزو تیم‌هایی است که بیشترین تعداد بازیکن را در جام جهانی دارد. از این تیم سه بازیکن به اردوی تیم ملی ژاپن دعوت شده‌اند. یکی از آنها کنتو میسائو، هافبک 22 ساله این است. او با وجود سن و سال پایینش، به لطف عملکرد خوبی که در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشت توانست نظر آکیرا نیشینو را برای دعوت از او به اردوی سامورایی آبی جلب کند. بازیکنان دیگری که نیشینو از کاشیما دعوت کرده، دو مدافع این تیم نائومیچی ائودا و گن شوجی هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید