زمین‌گیر شدن ده‌ها پرواز در لندن

کدخبر: ۲۱۶۶۷۶
اقتصادنیوز: آسیب دیدن سیستم سوخت‌رسان فرودگاه استنستد لندن که روز یکشنبه براثر وقوع صاعقه رخ داد، ده‌ها پرواز را در این فرودگاه زمین‌گیر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع انگلیسی می‌گویند که بیش از 200 پرواز خطوط مختلف هواپیمایی امروز در فرودگاه استنستد با تاخیر روبه رو شده و در پی آن صدها مسافر سرگردان شدند. 

بر اساس این گزارش، اکثر مسافرهای یادشده خانواده‌هایی هستند که برای ایام تعطیلات مدارس انگلیس عازم مسافرت بودند. 

دانش آموزان مدارس انگلیس از جمعه گذشته به مدت یک هفته تعطیل‌شده‌اند.

بر اساس اعلام اداره هواشناسی بیش از 60 هزار صاعقه طی 24 ساعت گذشته در سراسر انگلیس رخ‌داده است. فرودگاه استنستد عصر روز یکشنبه تائید کرد که علت تاخیر پروازها به دلیل شرایط بد جوی بوده است.

همچنین شماری از پروازهای ورودی به این فرودگاه تغییر مسیر داده و در فرودگاه‌های مجاور به زمین نشستند. در یک مورد منابع انگلیسی می‌گویند که پرواز از هلند، به‌اجبار در فرودگاه بیرمنگام فرود آمده که به لحاظ مسافتی در حدود 200 کیلومتر با فرودگاه استنستد فاصله دارد.

در همین رابطه شمار زیادی از مسافران که ساعت‌ها در انتظار بوده‌اند ناخرسندی خود را با ارسال پیام‌هایی به فضای مجازی کشانده و از ضعف سرویس‌دهی خدمه فرودگاه انتقاد کرده‌اند. برخی تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که انبوهی از مسافران در سالن فرودگاه سردرگم مانده و رستوران‌های فرودگاه جایی برای نشستن ندارد. 

به گفته منابع انگلیسی بروز صاعقه همچنین خسارت‌های دیگری را در پی داشته است. شبکه خبری انگلیس در این باره گزارش داد که سقف یک واحد مسکونی در جنوب انگلیس آتش‌گرفته و کاملا از بین رفته است.

اداره هواشناسی پیش‌بینی کرده است که ادامه بارش باران و صاعقه تا روز دوشنبه ادامه پیدا خواهد کرد و احتمال قطعی برق و بروز تاخیر در شبکه حمل‌ونقل قابل پیش‌بینی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید