دلیل عجیب نمایشگاه قرآن برای لغو اجرای ناشنوایان!

کدخبر: ۲۱۶۸۲۸
اقتصادنیوز: روز شنبه پنج خرداد در مصلای تهران از اجرای گروهی از زنان و دختران ناشنوا به زبان اشاره جلوگیری شده است.

به گزارش اقتصادنیوز «فرارو» در ادامه نوشت: به گفته مسئول گروه ناشنوایان، دلیل جلوگیری از اجرای این برنامه شباهت آن به اجرای رقص عنوان شده است.

مسئول این گروه گفت که بعد از اجرای دو برنامه به زبان اشاره درباره امام هشتم شیعیان و ماه رمضان، به این گروه گفته شده است که اجراهای خود را متوقف کنند چون اجرای آنها «شبیه حرکات موزون است».

به گفته مسئول گروه، درخواست توقف اجرا در حالی مطرح شده که برنامه آنها جنبه «معنوی» داشته و مخاطبان از آن استقبال کرده بودند.

او گفت: متاسفانه مردمی که ناشنوا را نمی‌شناسند خیلی راحت آمدند و اعلام کردند که نباید اجرا کنند. من برای همه کسانی که می‌گویند از معلولین حمایت می‌کنیم اما در چنین مواقعی حق و حقوق ناشنوایان را پایمال می‌کنند، متاسفم.

کار افراد خودسر بود

 سیدحمید حسینی مدیر اجرایی و سخنگوی بیست‌و‌ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در خصوص توقف اجرای برنامه دختران ناشنوا و کم‌شنوا در مصلای تهران گفت: این موضوع را بررسی کرده‌ایم و از طرف مسئولان نمایشگاه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. این گروه توسط غرفه آموزش و پرورش دعوت شده‌اند و ظاهرا افراد خودسری به آنها تذکر داده‌اند و همین باعث توقف برنامه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او افزود: ما از مسئولان آموزش و پرورش خواهش کرده‌ایم این موضوع را حل و از این گروه دلجویی کنند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه به صورت مشخص فردی شناسایی نشده است اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد که هیچ کدام از مسئولان نمایشگاه و مصلی در این موضوع دخیل نبوده‌اند.

در روز‌های اخیر و در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گروهی از دختران ناشنوا و کم‌شنوای انجمن ناشنوایان تهران برابر هماهنگی‌های قبلی و با روز‌ها تمرین و آماده‌سازی، قصد اجرای سرود در صحن اصلی نمایشگاه را داشتند که از سوی گروهی ناشناس از اجرای آنها جلوگیری شده است و این اتفاق را به مسئولان اجرایی نمایشگاه قرآن نسبت داده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید