ویژگی های مثبت و منفی گوشی وان پلاس 6

کدخبر: ۲۱۶۸۷۷
در این مطلب می خواهیم به معرفی ویژگی های مثبت و منفی گوشی وان پلاس 6 بپردازیم که اخیرا از سوی شرکت چینی OnePlus رونمایی شده است.
ویژگی های مثبت و منفی گوشی وان پلاس 6

وان پلاس 6 به صورت رسمی معرفی شد (گوشی وان پلاس ۶ به صورت رسمی معرفی شد؛ نمایشگر 6.28 اینچی و دوربین دوگانه). طراحی این دستگاه در مقایسه با نسل گذشته تغییراتی را تجربه کرده است و از برش نمایشگر بهره می برد. در ادامه به بیان ویژگی های مثبت و منفی این محصول می پردازیم.

وان پلاس 6 به صورت رسمی معرفی شد (گوشی وان پلاس ۶ به صورت رسمی معرفی شد؛ نمایشگر 6.28 اینچی و دوربین دوگانه). طراحی این دستگاه در مقایسه با نسل گذشته تغییراتی را تجربه کرده است و از برش نمایشگر بهره می برد. در ادامه به بیان ویژگی های مثبت و منفی این محصول می پردازیم، با کلیک همراه باشید. 

 قیمت مناسب وان پلاس 6 

از زمان حضور شرکت وان پلاس در بازار محصولات این شرکت در برابر قیمت پرداختی امکانات بسیار مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. جدیدترین محصول این شرکت نیز دارای چنین ویژگی است. با وجود اینکه قیمت آن در مقایسه با نسل قبلی افزایش یافته ولی همچنان نسبت به پرچمداران دیگر ارزان تر است.

این دستگاه از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می برد. قدرت این گوشی هوشمند را پردازنده اسنپدراگون 845 تامین می کند. در بالاترین نسخه این گوشی هوشمند از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. این محصول در نسخه پایه خود با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می رسد.

سیستم عامل روان

وان پلاس 6

در وان پلاس 6 همانند نسل گذشته از OxygenOS استفاده شده است. در حالی که تغییرات چندانی را در سیستم عامل این محصول شاهد نیستیم، عملکرد روانی را از خود نشان می دهد. سیستم عامل مورد استفاده در این دستگاه شباهت زیادی به اندروید خام دارد.

دوربین قدرتمند

وان پلاس 6 از دوربین اصلی دوگانه بهره می برد. این دوربین دارای سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی است و از لرزشگیر اپتیکال بهره می برد. این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای 4K به صورت 60 فریم بر ثانیه است.

شارژ سریع Dash Charge به جای شارژ وایرلس

وان پلاس 6 با وجود بدنه شیشه ای از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند. شرکت وان پلاس در رابطه با عدم پشتیبانی این ویژگی توسط پرچمدار جدیدش اعلام کرد که این فناوری تجربه مناسبی برای کاربران به ارمغان نمی آورد.

این محصول وان پلاس از شارژ سریع Dash Charge بهره می برد. در حالی که این فناوری باعث شارژ سریع وان پلاس 6 می شود، بسیاری از کاربران خواهان پشتیبانی گوشی هوشمند خود از شارژ بی سیم هستند. وان پلاس می توانست با افزودن این قابلیت به پرچمدار خود یک دستگاه کامل تر را روانه بازار کند.

خبری از استاندارد IP نیست

وان پلاس در زمان معرفی پرچمدار جدید خود اعلام کرد که این گوشی هوشمند در برابر قطرات باران مقاوم است. با این وجود این گوشی هوشمند از استاندارد IP بهره نمی برد. در حال حاضر اکثر پرچمداران موجود در بازار دارای استاندارد IP هستند؛ بنابراین عدم وجود آن در وان پلاس 6 یک مورد منفی محسوب می شود.

ویژگی های دیگر

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس 6

در سال 2018 اکثر پرچمداران بازار به دوربین اصلی دوگانه و جدیدترین پردازنده کوالکام مجهز شده اند. با توجه به این موضوع شرکت های مختلف سعی می کنند با استفاده از ویژگی های منحصر به‌فرد فروش محصولات خود را افزایش دهند. 

شرکت سامسونگ از دریچه دیافراگم دوگانه برای گلکسی اس 9 و S9 پلاس استفاده کرده و ال جی نیز جدیدترین پرچمدار خود را به اسپیکر BoomBox مجهز کرده است. هواوی جدیدترین پرچمدار خود را با طراحی جذاب و دوربین اصلی سه گانه روانه بازار کرده است (5 دلیل قانع کننده برای خرید گوشی های هواوی پی 20 و پی 20 پرو).

در این میان وان پلاس 6 تنها به برش نمایشگر مجهز شده و از بدنه شیشه ای بهره می برد. وان پلاس جدیدترین محصول خود را به ویژگی خاصی مجهز نکرده البته شاید قیمت مناسب تر آن در مقایسه با دیگر پرچمداران برگ برنده این گوشی هوشمند باشد.

وان پلاس 6 با تمام کمبودهایی که دارد یکی از بهترین پرچمداران سال 2018 محسوب می شود و کاربران می توانند با خرید آن به امکانات بسیار بالایی دست پیدا کنند (گوشی های وان پلاس در گذر تاریخ). 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید