گردهمایی وزرای تحریم کنندگان قطر در ابوظبی

کدخبر: ۲۱۶۹۶۴
اقتصادنیوز: وزرای اطلاع رسانی کشورهای تحریم کننده قطر شامل عربستان، مصر، امارات و بحرین در ابوظبی گردهم آمدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد، گردهمایی دیشب وزرای اطلاع رسانی کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین در ابوظبی در راستای هماهنگی و یکسان سازی فعالیت های خبری این کشورها به بهانه مقابله با افراط گرایی و تروریسم در منطقه و جهان است.

این کشورها قطر را از حامیان مالی و تبلیغاتی تروریستها در منطقه عنوان کرده و به این بهانه از سال گذشته این کشور را تحریم کرده اند .

خبرگزاری عربستان (واس) ادعا کرد که نشست کشورهای مذکور با ارائه راهکارهایی در راستای مقابله با افراط گرایی و تروریسم، سرعت نابودی تروریستها را افزایش داده اند.

وزرای اطلاع رسانی چهار کشور مذکور بر ضرورت یکسان سازی خط مشی خبری فکری و موسسات اطلاع رسانی خود جهت تحقق اهداف مورد نظر تاکید کردند.

نشست مذکور مقابله خبری و فکری با برخی کشورهای منطقه به بهانه مبارزه با افراط گرایی را هدف خود دانست.

چهار کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین از 15 خرداد سال گذشته تاکنون با قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع رابطه کرده اند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته اند.

یک مقام سعودی اخیرا فاش کرد که سران کشورهای عربستان ، امارات ، بحرین و مصر که از یک سال پیش قطر را تحریم کرده اند، چند روز پیش در قاهره گردهم آمدند.

'بدر العساکر' رییس دفتر 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان با انتشار عکسی از 'محمد بن زاید' ولیعهد ابوظبی ، بن سلمان ولیعهد عربستان ، 'حمد بن عیسی' شاه بحرین و 'عبدالفتاح السیسی' رییس جمهوری مصر در توئیتر نوشت: یک دیدار دوستانه بین برادران که چند روز پیش به میزبانی رییس جمهوری مصر در قاهره انجام شد.

در عین حال قطر نیز از اوایل هفته جاری فروش هرگونه کالای تولید کشورهای عربستان، بحرین، امارات و مصر را در این کشور ممنوع کرده است .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید