تحریم‌های هدفمند و برگشت ناپذیر اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا

کدخبر: ۲۱۶۹۸۵
اقتصادنیوز: وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز گذشته خود اعلام کردند قصد دارند تحریم‌های «هدفمند و برگشت ناپذیر» جدیدی بر ضد ونزوئلا به اجرا بگذارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه نوشت، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت در واکنش به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر ونزوئلا، تحریم‌های جدیدی که هدفمند و برگشت ناپذیر هستند بر ضد دولتنیکلاس مادورو که در انتخابات اخیر نیز برنده شده است، به اجرا بگذارد.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بیانیه ای که در نشست اخیر آنها در بروکسل به تصویب رسید، اعلام کردند: «بروکسل قصد دارد مطابق با رویه های قانونی موجود برای اعمال تحریم‌های محدودکننده، هدفمند و برگشت ناپذیر بر ضد ونزوئلا به سرعت وارد عمل شود. اتحادیه اروپا مایل است درد و رنج‌های مردم ونزوئلا کاهش یابد به همین علت این تحریم‌ها به نحوی تهیه شده اند که به مردم ونزوئلا لطمه نخواهد زد.»

اما نیکلاس مادورو، رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا به شدت به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا واکنش نشان داد و از بروکسل خواست از «فضولی کردن» در امور داخلی ونزوئلا خودداری کند.

مادورو که در حضور فرمانداران و شهرداران کشورش سخن می گفت، افزود: «وزرای خارجه اتحادیه اروپا گستاخانه این اجازه را به خود می دهند که در امور داخلی کشور ما سرک بکشند. اما به آنها هشدار می دهیم که دخالت و مداخله جویی بس است.»

اتحادیه اروپا پیش از این در ماه ژانویه هفت تن از سران دولت ونزوئلا را به اتهام نقض آشکار حقوق بشر از طریق سرکوب تظاهرات مسالمت آمیزی که جناح مخالف در ماه‌های آوریل و ژوئیه سال گذشته سازماندهی کرده بود، تحریم کرد. قرار است اتحادیه اروپا نام حدود ده نفر دیگر از مسئولان و شخصیت‌های ونزوئلا را به فهرست تحریم‌های خود وارد کند اما این کار ژوئن نهایی و رسمی خواهد شد چرا که به گفته مسئولان اروپایی، ابتدا باید امکان سنجی قانونی و راستی آزمایی مربوط به این تحریم‌ها صورت گیرد تا امکان دورزدن این تدابیر یا نادیده گرفتن آنها وجود نداشته باشد.

تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا بر ضد مقامات ونزوئلا مد نظر قرار داده است انسداد دارایی‌ها و منع صدور روادید سفر به کشورهای اتحادیه اروپا است. اتحادیه اروپا همچنین فروش سلاح به ونزوئلا و همچنین صادرات برخی مواد و فناوری‌هایی را که امکان استفاده از آنها در سرکوب مخالفان این کشور وجود دارد، ممنوع کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید