اسقف ارامنه آذربایجان: اقلیت های دینی در ایران از حقوق مساوی برخوردارند

کدخبر: ۲۱۷۰۴۷
اقتصادنیوز؛ اسقف گریگور چیف چیان روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برخورداری اقلیت های دینی از حقوق مساوی با مسلمانان، نشانه رعایت حقوق شهروندی در ایران است و این موضوع باید به جهانیان اعلام شود.
اسقف ارامنه آذربایجان: اقلیت های دینی در ایران از حقوق مساوی برخوردارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ گریگور چیف چیان، اسقف اعظم خلیفهگری کل ارامنه آذربایجان اضافه کرد: اقلیت های دینی در نظام اسلامی همواره در کنار برادران مسلمان بوده و از آرمان های این نظام دفاع کرده اند. 
وی به نقش شهدا در ایجاد همبستگی بین پیروان ادیان الهی اشاره کرد و افزود: بی شک همبستگی امروز بین اقوام و ادیان مدیون خون شهداست و به عبارتی در سایه خون شهدا تمام اقوام و مذاهب به عنوان برادر و خواهر در کنار هم زندگی توام با صمیمیت دارند. 
اسقف چیف چیان اضافه کرد: قره کلیسا با قدمت بالای یکهزار و 900 سال در شهرستان چالدران از توابع آذربایجان غربی نماد بارز زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در این منطقه است. 
وی ادامه داد: اگرچه بسیاری از اقلیت های دینی در استان های اصفهان و سایر شهرها زندگی می کنند ولی در حقیقت مکان و محل اصلی آنان آذربایجان است. 
اسقف چیف چیان همچنین بر همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برای حل برخی از مشکلات ابراز امیدواری کرد. 
ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز گفت: فصل جدیدی در ایجاد ارتباط و همکاری بین اقلیت های دینی و این اداره کل گشوده می شود و نه تنها فعالیت های فرهنگی توسعه می یابد بلکه برخی از مشکلات و کاستی ها نیز رفع می شود. 
ناصر خدایاری با تاکید بر توجه بیش از پیش به اشتراکات دینی، گفت: توجه به این مشترکات مورد تاکید انجیل چهارگانه بوده و بزرگترین نقطه اشتراک، وجود باری تعالی است. 
وی افزود: همکاری و تعامل با جامعه اقلیت های دینی مورد تاکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی است. 
خدایاری بیان کرد: ادیان در کشور ما در حقیقت گلی از باغ فرهنگ هستند و تنوع مذهبی و دینی از مزیت های بارز آذربایجان غربی است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید