خلاصه آنچه در جلسه امروز مجلس گذشت/ بسته مشکوک در مجلس

کدخبر: ۲۱۷۰۴۹
اقتصادنیوز: در جلسه علنی امروز هشتم خرداد ماه سال97 چه خبر بود؟

به گزارش اقتصادنیوز؛ در جلسه علنی امروز مجلس از انتخابات هیات رئیسه تا منصرف شدن برخی نمایندگان از طرح  سوال از رییس جمهور اتفاق افتاد که در این گزارش  ارائه کرده ایم.

یک گام تا انتخابات هیات رئیسه

فردا انتخابات هیات رئیسه سوم مجلس دهم برگزار می شود. خبرها از راهروهای پارلمان حاکی از آن است که این بار به جای حضور بی رقیب لاریجانی در جایگاه ریاست، او دو رقیب از دو فراکسیون امید (اصلاح طلبان) و ولایی (اصولگرایان نزدیک به جبهه پایداری) برای ریاست مجلس دارد. گرچه عصر امروز نتیجه همگرایی یا ارائه فهرست مجزای سه فراکسیون سیاسی مجلس برای انتخابات هیات رئیسه مجلس مشخص می شود اما تا الان هر سه فراکسیون فهرست جداگانه خود را تهیه کرده اند. اصلاح طلبان، بر محمدرضا عارف برای جایگاه ریاست اجماع دارند و اصولگرایان ولایی هم از حمیدرضا حاج بابایی به عنوان گزینه ریاست یاد می کنند. نام لاریجانی هم همچنان در راس فهرست فراکسیون مستقلین یعنی اصولگرایان نزدیک به لاریجانی است. با این همه بر سر جایگاه نواب رئیس، میان فراکسیون امید و مستقلین همگرایی وجود دارد و آنها بر حضور مسعود پزشکیان و علی مطهری تاکید دارند. با این همه نتیجه نهایی به تحرکات پایانی فراکسیونها و آرای نمایندگان در صحن علنی بستگی دارد.

«بسته مشکوک» در مجلس

حدود ساعت ۸ صبح امروز بسته مشکوکی در حیاط مجلس شورای اسلامی پیدا شد که با ورود نیروهای حفاظت مجلس و بررسی آن وضعیت عادی مجلس برقرار شد. با پیدا شدن این بسته وضعیت قرمز در مجلس اعلام شد. همچنین از ورود مراجعه کنندگان و خبرنگارن به پارلمان نیز جلوگیری شد. نیروهای چک و خنثی محتوای بسته را مورد بررسی قرار دادند و با توجه به نظر آنان و نبود مساله ای، در ساعت ۹:۴۵ یعنی حدود یک ساعت و نیم بعد از پیدا شدن این بسته وضعیت سفید اعلام شد.

خروج دوباره «سوال از رییس‌جمهور» از دستور کار مجلس

در پی اقدام برخی نمایندگان در پس گرفتن امضاهای خود از طرح  سوال از رییس جمهور، این طرح از نصاب افتاد؛ طرحی که در صورت داشتن حد نصاب امضا امرز باید اعلام وصول و در صحن علنی قرائت می شد. مجتبی ذوالنور نماینده قم از طراحان این سوال بود که درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری تدوین شده بود. بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس نیز با تایید این موضوع گفت که ۵۰ نفر از نمایندگان امضای خود را پس گرفته اند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید