استانداری خوزستان ابلغ کرد:

جزئیات تغییر ساعت کاری در خوزستان

کدخبر: ۲۱۷۰۵۶
اقتصادنیوز؛ استاندار خوزستان کاهش ساعت کاری ادارات در این استان را در تابستان امسال، به دلیل صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  در ابلاغیه استاندار خوزستان آمده است: باتوجه به نزدیک شدن فصل تابستان و بروز گرمای شدید در خوزستان و به منظور جلوگیری از قطعی احتمالی برق و رعایت حال شهروندان عزیز، بدینوسیله تغییر ساعت کار از تاریخ 19/ 3 / 97 تا 15 /6 / 97 به شرح زیر اعلام می گردد:

1 - روزهای شنبه تا چهارشنبه 6:30 تا 12:30 می باشد.

2 - ساعت کار بیمارستان ها، مراکز درمانی، خدماتی، امدادرسانی و آتش نشانی به روال سابق خواهد بود.

3- دانشگاه ها و مراکز آموزشی در ایام تابستان دایر نمی باشد.

4- مدیران دستگاه های اجرایی موظفند پس از پایان ساعت کاری اداری نسبت به صرفه جویی در مصرف برق نظارت داشته باشند و در صورت گزارش رعایت نشدن صرفه جویی با دستگاه متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

5 - شرکت های توزیع نیروی برق خوزستان و اهواز به منظور کنترل و نظارت بر مصرف برق توسط ادارات و سازمان ها در این دوره زمانی، گروه هایی را تشکیل دهند و نتیجه را هر 15 روز به استاندار گزارش کنند.

پارسال حدود هشت هزار و 400 مگاوات برق در خوزستان مصرف شد و این استان در مصرف برق پس از تهران در جایگاه دوم قرار دارد.

به گفته استاندار خوزستان میانگین قطعی برق خوزستان برای هر نفر هزار دقیقه در سال است در حالی که این عدد در خراسان رضوی 72 دقیقه است که این امر نشان می دهد در دهه های گذشته برای زیرساخت برق خوزستان سرمایه گذاری نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید