احتمال انتقال 3 استقلالی به فوتبال اروپا

کدخبر: ۲۱۷۰۹۳
​ نقل و انتقالات استقلال در فصل هجدهم وضعیت پیچیده‌ای دارد و تا زمانی که بازی‌های تیم ملی در جام جهانی به پایان نرسد، یارگیران باشگاه استقلال تکلیف خود را به خوبی نمی‌دانند. مساله استقلال در نقل و انتقالات فقط به موضوع جدایی نورافکن یا تیام مربوط نمی‌شود و برای پر کردن جاهای خالی بازیکنان باید تا پایان بازی‌های ایران در جام جهانی تامل کرد. واقعیت این است که از میان چهار ملی‌پوش استقلال که در جام جهانی حضور دارند احتمال لژیونر شدن 3 بازیکن می‌رود.
احتمال انتقال 3 استقلالی به فوتبال اروپا

اگر منتظری را به دلیل سن و سالش از این دایره خارج کنیم، بدون شک بازیکنانی همچون چشمی، ابراهیمی و حسینی شانس لژیونر شدن دارند و می توانند با درخشش‌های احتمالی خود در جام جهانی 2018 مورد توجه تیم‌های خارجی قرار بگیرند. حال شاید پیشنهادهایی که به دست بازیکنان ملی‌پوش استقلال می‌رسد از لیگ‌های اروپایی هم نباشد اما اگر از همین لیگ قطر هم پیشنهادی برای این 3 بازیکن برسد آنها استقلال را ترک خواهند کرد.

چشمی، ابراهیمی و حسینی هر 3 به لحاظ سنی شرایط مناسبی دارند. به خصوص حسینی که تازه در آغاز راه است و حتی می‌تواند به تیم‌های اروپایی هم برود. ابراهیمی و چشمی هم در شرایط سنی به سر می‌برند که حضورشان در لیگ قطر، کویت و حتی لیگ‌های شرق آسیا دور از ذهن نیست.

 جدایی این 3 بازیکن قطعا استقلال را با چالش‌هایی در نقل و انتقالات مواجه خواهد کرد و مسوولان این باشگاه به خصوص وینفرد شفر باید امیدوار باشند که بازیکنانشان در جام جهانی درخششی نداشته باشند تا خود با مشکلات کمتری در نقل و انتقالات آتی مواجه شوند. تصور کنید همراه با تیام و نورافکن که باید آنها را جدا شده دانست، این 3 بازیکن هم استقلال را ترک کنند.

 آنگاه چه اتفاقی برای استقلال خواهد افتاد؟ آیا مسوولان این باشگاه می‌توانند بازیکنانی در حد و اندازه این 3 نفر را به خدمت بگیرند؟ این وضعیت در حالی استقلال را با مصائبی مواجه می‌کند که احتمال جدایی فرشید اسماعیلی و سیدحسین حسینی هم وجود دارد. دو بازیکنی که مورد توجه دیگر تیم‌ها قرار گرفته‌اند. اسماعیلی از لیگ قطر پیشنهاد دارد و حسینی هم از باشگاه سپاهان پیشنهاد مطلوبی دریافت کرده و بعید نیست که استقلال را به سمت این تیم ترک کند.

 در واقع استقلال در بدترین حالت ممکن 7 بازیکن شاخص خود را از دست خواهد داد که این وضعیت برای وینفرد شفر بسیار مخاطره‌آمیز است. البته اگر این تعداد بازیکن هم از استقلال جدا شود در لیگ بازیکنانی وجود دارند که قابلیت پرکردن جای خالی این بازیکنان را داشته باشند اما به شرط آنکه یارگیران باشگاه استقلال بتوانند در مذاکرات خود با بازیکنان مورد نظر به توفیق برسند.

 تا کنون که استقلال در خریدهای جدید خود هیچ موفقیتی به دست نیاورده است. علی قلی‌زاده که در لیست شفر بود و سرمربی آلمانی استقلال تاکید بسیاری به جذب او داشت، به تیم شارلروای بلژیک ملحق شده است. مهدی شیری، مدافع-هافبک تیم پیکان هم مد نظر باشگاه استقلال بود که در کمال شگفتی به پرسپولیس ملحق شد. استقلالی‌ها قطعا اگر بخواهند با همین فرمان جلو بروند برای فصل بعد تیم خوبی نخواهند داشت. البته حفظ این تیم هم میتواند اولویت مسوولان باشگاه استقلال باشد.

بی‌گمان اگر ملی‌پوشان حفظ شوند و سران باشگاه استقلال اجازه جدایی سیدحسین حسینی و فرشید اسماعیلی را ندهند استقلال با وجود اینکه تیام را برای فصل بعد نخواهد داشت و نورافکن هم رفته است، همچنان یک تیم قابل قبول و ایده‌آل خواهد بود. ضمن اینکه در این اثنا خبر تمدید قرارداد سرور جبارف هم شنیده می‌شود. بازیکنی که یکی از ارکان اصلی موفقیت استقلال در لیگ هفدهم بود و وجودش برای شفر بسیار پراهمیت است. مسوولان باشگاه استقلال باید به روند مذاکرات خود با بازیکنان کنونی با دقت و حساسیت بسیاری ادامه دهند.

 حتی اگر لازم باشد سران باشگاه استقلال باید با بازیکنانی که اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارند نیز وارد گفتگو شوند و تضمین‌های لازم را از آنها برای ماندن در تیم فصل هجدهم بگیرند. شاید نشود بازیکنی همچون حسینی را به دلیل شرایط سنی ایده‌آل حفظ کرد اما استقلالی‌ها می‌توانند با تدابیری ابراهیمی و چشمی را در لیگ هجدهم هم حفظ کنند تا استقلال لطمه‌های کمتری از خروج بازیکنانش بخورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید