فرستاده رهبر کره شمالی با پامپئو دیدار می‌کند

کدخبر: ۲۱۷۲۰۳
اقتصادنیوز: مقام‌ ارشد کره شمالی که برای دیدار و مذاکره با مقام‌های آمریکایی و به منظور آماده سازی نشست تاریخی رهبران دو کشور به نیویورک می‌رود، با وزیر خارجه آمریکا دیدار می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، برگزاری فرانسه نوشت، ژنرال "کیم یونگ چول"، معاون رئیس کمیته مرکزی حزب کارگر و دست راست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار است در نیویورک و امروز یا پنجشنبه با مایکل پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتی سفر این ژنرال عالی‌رتبه کره شمالی را به واشنگتن تایید کرده و به این مساله اشاره کرده که واشنگتن تیم بزرگی برای مذاکرات به منظور حل بن‌بست اتمی کره شمالی دارد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که نشست با کره شمالی  12 ژوئن در سنگاپور برگزار شود.

ترامپ در توئیت خود نوشت: دیدارها برای آماده‌سازی به منظور برگزاری نشست سنگاپور انجام می‌پذیرد و در راستای این امر معاون رئیس کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی به نیویورک می‌آید.

ترامپ قرار است همچنین در هفتم ژوئن با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در واشنگتن دیدار کند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: از زمان ارسال نامه ترامپ به رهبر کره شمالی مقام‌های این کشور خودشان را به تکاپو انداخته‌اند. ایالات متحده همچنان برای نشست رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی در سنگاپور کارهایی را انجام می‌دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که سخنگوی هیات کره شمالی در سازمان ملل اعلام کرده که نمی‌تواند سفر این ژنرال برجسته کره شمالی به نیویورک را تایید کند اما اعلام کرد که آماده سازی برای نشست سنگاپور در بالاترین سطح خود همچنان در حال انجام است.

سخنگوی مایکل پامپئو نیز اعلام کرد: این سومین نشست میان وزیر امور خارجه آمریکا با این ژنرال کره شمالی است.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا به نیویورک می‌رود و روز پنجشنبه بازمی‌گردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید