واکنش وزیر ارشاد به تحریم افطاری رئیس‌جمهور از سوی هنرمندان

کدخبر: ۲۱۷۲۵۸
اقتصادنیوز: وزیر ارشاد در رابطه با امنتاع برخی هنرمندان از شرکت در افطاری رییس جمهور گفت: امسال به اعتبار شرایط خاص جهانی و منطقه‌ای که داریم، این دیدارها و گفت‌وگوها اهمیت بیشتری دارد . شرایطی که امروز در آن قرار داریم همدلی‌ها و همراهی‌های بیشتری را می‌طلبد تا جامعه ایرانی با انسجام اجتماعی بیشتر از این دوره هم عبور کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تامین ارز مورد نیاز برای خرید کاغذ مطبوعات گفت: برای تامین ارز کاغذ با دلار ۴۲۰۰ مشکل خاصی نداریم؛ بانک‌ها در ارتباط با تامین کاغذ پشتیبانی لازم را داشته و خواهند داشت.

وی افزود: انتظار می‌رود جریان توزیع‌کننده کاغذ نسبت به آنچه رخ می‌دهد توجه بیشتری داشته باشند؛ پاره‌ای نابسامانی در بخش توزیع وجود دارد که سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به اختلالات توزیع برخورد جدی‌تری خواهد داشت.

صالحی سه برابر شدن قیمت کاغذ چاپ را به دلیل اختلالات در توزیع خواند و گفت: ما در فضای تامین ارز در ارتباط با کاغذ هیچ مشکلی نداریم.

وزیر در مورد امتناع برخی هنرمندان از حضور در افطاری رییس‌جمهور گفت: همان طور که می‌دانید بحث رسم و سنت افطاری ریاست جمهوری فرصتی را ایجاد می‌کند برای گفت‌وگوی رییس‌جمهور با مجموعه‌های مختلف، از جمله هنرمندان. این فرصتی است که هم هنرمندان  گفت‌وگوهایی را با رییس‌جمهور داشته باشند هم رییس جمهور ایده‌ها و نقطه نظراتشان را با مجموعه‌هایی که در این افطاری‌ها شرکت می‌کنند از جمله هنرمندان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امسال به اعتبار شرایط خاص جهانی و منطقه‌ای که داریم، این دیدارها و گفت‌وگوها اهمیت بیشتری دارد. شرایطی که امروز در آن قرار داریم همدلی‌ها و همراهی‌های بیشتری را می‌طلبد تا جامعه ایرانی با انسجام اجتماعی بیشتر از این دوره هم عبور کنند.

صالحی تصریح کرد: با همین نگاه رییس‌جمهور امسال فرصت‌های مختلفی را هر شب با گروه‌های مختلف اجتماعی و ورزشکاران و جوانان و هنرمندان گذاشتند. افراد ایده‌ها و انتقادات و نظرات متعددی دارند و طبیعتا محترم است، ولی برداشت ما این است که جامعه هنری این حضور را به عنوان  یک حضور همدلانه در نظر خواهند داشت و ما شاهد یک انسجام در جامعه فرهنگی و هنری کشور خواهیم بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید