جایزه این مسابقه کسر خدمت سربازی است

کدخبر: ۲۱۷۲۹۳
اقتصادنیوز: فرمانده مرکز تولید، بهینه‌ سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش از برگزاری نخستین دوره مسابقه ملی طراحی ادوات نظامی در حوزه‌ رزم‌ زمینی خبر داد و گفت: آن دسته از شرکت کنندگان برگزیده این مسابقه که سربازی نرفته باشند از کسر خدمت برخوردار می شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ غلامحسین سلیمانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد نخستین دوره مسابقه ملی طراحی ادوات نظامی در حوزه‌ رزم‌ زمینی را برگزار کند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه این مسابقه در چهار حوزه سامانه‌های زرهی، چرخدار، توپخانه و لیزر برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این مسابقه ملی، بهره‌گیری از دانش طراحی صنعتی و علم دانشگاهی متخصصان در راستای تجهیز و بهینه کردن ادوات نیروی زمینی است. همچنین یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقه استعدادیابی است.

فرمانده مرکز تولید، بهینه سازی و نوسازی شهید زرهرن گفت: در این مسابقه یک حوزه آزاد نیز ایجاد شده که شامل کانسپت تجهیزات رزم زمینی با اولویت لیزر است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه تابستان امسال، فراخوان این مسابقه اعلام می‌شود، گفت: به جز جوایزی که برای سه نفر برگزیده این مسابقه در نظر گرفته شده، نفرات برتر مسابقه از اولویت جذب در یگان‌های صنعتی نیروی زمینی برخوردار هستند.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: همچنین آن دسته از شرکت‌کنندگان در این مسابقه که سربازی نرفته باشند، در صورتی که طرح برگزیده‌ای ارائه دهند، پروژه آنها پروژه کسر خدمت محسوب شده و به این نحو در گذراندن خدمت مقدس سربازی به این افراد کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه از تمام نخبگان، جوانان و افراد صاحب سبک دعوت می‌کنیم تا در این مسابقه که بحث دفاع از کشور است با ما همراهی داشته باشند، تاکید کرد: مهمترین ما حصل برگزاری این مسابقه، افزایش ضریب امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نزاجا در ادامه گفت: تاکنون چندین خطوط اورهال و بازسازی نزاجا از جمله خطوط اورهال چیفتن، نفربر «آبی تی آر و بی ام پی »، ماشین آلات مهندسی و نظایر آن توسط این مرکز احیا شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت تانک «کرار» و زمان بکارگیری آن در نیروهای مسلح ادامه داد: کارهای مقدماتی برای بکارگیری تانک‌های کرار و ذوالفقار در عرصه رزم زمینی نیز در حال انجام است؛ اما هنوز به طور عملیاتی در اختیار نیروی زمینی قرار نگرفته‌اند.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: یکی از بحث‌های ما در مرکز زرهرن محمول کردن توپخانه و تاثیر بر حجم آتش توپخانه است که اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته و توپ خود کششی 155 عاشورا یکی از این موارد است که اخیرا با حضور فرمانده کل ارتش رونمایی شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید