ژنرال مورد اعتماد کیم جونگ اون در نیویورک

کدخبر: ۲۱۷۳۲۹
اقتصادنیوز؛ ژنرال کیم یونگ چول، رئیس پیشین سازمان اطلاعات کره شمالی و معاون رئیس کمیته مرکزی حزب کارگران این کشور راهی آمریکا شده است. ژنرال کیم یونگ که از نزدیکان مورد اعتماد رهبر کره شمالی به شمار می‌رود، قرار است مقدمات دیدار برنامه‌ریزی شده رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی را فراهم کند.
ژنرال مورد اعتماد کیم جونگ اون در نیویورک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ سارا سندرز، سخنگوی رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که ژنرال کیم یونگ چول در نیویورک با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. سفر مقامات عالیرتبه کره شمالی به آمریکا اتفاق نادری به شمار می‌رود. برنامه این سفر و همچنین سفر گروهی از دیپلمات‌های آمریکایی به سنگاپور برای تدارک دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی، علاقمندی دو طرف به موفقیت این دیدار را نشان می‌دهد.

کیم یونگ چول

سخنگوی دونالد ترامپ تأکید کرد: دولت آمریکا به‌رغم تنش‌های اخیر "فعالانه" در جهت آماده کردن شرایط دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون حرکت می‌کند. سندرز گفت: «رئیس‌جمهوری فکر می‌کند که بحث‌های در حال انجام به خوبی پیش می‌روند.»

دونالد ترامپ پیش از دیدار با اون، هفتم ماه ژوئن (۱۷ خرداد) با نخست‌وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار خواهد کرد. او سپس راهی سنگاپور می‌شود تا ۱۲ ژوئیه (۲۲ خرداد) با رهبر کره‌شمالی دیدار و گفت‌وگو کند.

ترامپ که هفته گذشته با انتقاد از کیم جونگ اون و متهم کردن کره‌شمالی به "دشمنی آشکار"، دیدار خود را با رهبر کره شمالی لغو کرده بود، حال می‌گوید در پاسخ به نامه خود "پاسخ جامعی" از کره‌شمالی دریافت کرده است. خواسته اصلی آمریکا عاری شدن شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای در مقابل دریافت تضمین‌های امنیتی و کمک‌های اقتصادی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید