دروازه‌بان فیکس تیم ملی در جام‌جهانی

کدخبر: ۲۱۷۴۸۶
کی‌روش در جام جهانی قبلی، دروازه‌بان تیم‌اش را یک هفته زودتر و در آخرین بازی دوستانه مشخص کرده بود. اگر استراتژی کی‌روش تکرار شود، یعنی دروازه‌بان ایران در روسیه در بازی مقابل لیتوانی مشخص خواهد شد.
 دروازه‌بان فیکس تیم ملی در جام‌جهانی

 به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، یکی از مهم‌ترین سوال‌ها راجع به ترکیب تیم ملی به انتخاب دروازه‌بان نخست برمی‌گردد. اینکه از بین عابدزاده، بیرانوند و مظاهری قرار است که کدام‌ یک تجربه حضور در بازی‌های جام‌جهانی را کسب کند. دروازه‌بان ایران در بازی مقابل اسپانیا چه کسی است؟ رونالدو مقابل بیرانوند قرار می‌گیرد یا مظاهری؟ یا حتی امیر عابدزاده؟

 از زمان کنار رفتن مهدی رحمتی، دروازه ایران رنگ آرامش ندید و همیشه با چالش مواجه بوده است. هیچ دروازه‌بانی دل کیروش را قرص نکرد و سرمربی پرتغالی همچنان در حال آزمون و خطا برای انتخاب دروازه‌بان اول است. چالشی که در جام‌جهانی قبلی هم با آن دست و پنجه نرم کرد. کی‌روش در دیدارهای دوستانه قبل از شروع جام‌جهانی برزیل از هر سه دروازه‌بان‌اش استفاده کرد. دانیال داوری که بعد از اشتباهات عجیب‌اش مقابل گینه، از ترکیب تیم ملی دور شده بود، در فاصله دو بازی مانده به آغاز جام‌جهانی یک بار دیگر مورد امتحان کی‌روش قرار گرفت. دانیال این بار در بازی مقابل آنگولا درون دروازه تیم ملی قرار گرفت و یک گل هم خورد. اتفاقی که شانس‌اش را برای شماره یک شدن در جام جهانی کاهش داد. قبل از او رحمان احمدی در بازی با مونتنگرو درون دروازه قرار گرفته بود. آخرین بازی دوستانه تیم ملی قبل از شروع جام‌جهانی هم مقابل ترینیداد و توباگو برگزار شد. کی‌روشِ ناراضی از دو دروازه‌بان دیگرش، آخرین فرصت را به علیرضا حقیقی داد. در نهایت هم کسی در برزیل درون دروازه ایران قرار گرفت که آخرین بازی دوستانه را در ترکیب بود.

حالا این چالش بعد از چهار سال همچنان درون دروازه تیم ملی ادامه دارد. فقط نام‌ها عوض شدند. این‌بار به جای داوری، حقیقی و احمدی رقابت بین مثلث مظاهری، بیرانوند و عابدزاده شکل گرفته است. کی‌روش از ۵ مسابقه قبل این آزمون و خطا را برای دروازه‌بانان این نسل استارت زد. در بازی مقابل سیرالئون یک نیمه به حامد لک بازی داد و نیمه دوم هم حسین حسینی را مورد ارزیابی قرار داد. سپس دو بازی بیرانوند درون دروازه قرار گرفت. در آخرین بازی قبل از اعلام لیست ۲۴ نفره، امیر عابدزاده و حسین حسینی را مقابل ازبکستان محک زد و حسینی رقابت را به عابدزاده باخت تا امیر عابدزاده راهی روسیه شود. بازی با ترکیه هم بیرانوند به ترکیب فیکس برگشت. حالا اگر قرار باشد کی‌روش راه جام‌جهانی برزیل را تکرار کند، مسابقه دوستانه بعدی تیم ملی که آخرین بازی‌ قبل از جام‌جهانی هم هست مشخص می‌کند که کدام دروازه‌بان شماره ایران در روسیه خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید